شرط جدید برای جذب اعضای هیئت علمی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرط جدید برای جذب اعضای هیئت علمی

لاریجانی گفت: مصوبه‌ای تصویب شده که اعضای هیئت علمی جدید استخدام لازم است دوره مجازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی را به صورت مجازی طی کنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نشست مجازی کلان منطقه آمایشی ۵ که روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد، ضمن تشکر از گزارش‌های ارائه شده گفت: پیشرفت دانشگاه‌ها در طی زمان در اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش مشهود است.
ضرورت ایجاد انسجام در منطقه آمایشی
لاریجانی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه برنامه تحول صورت گرفته اظهار کرد: لازم است یک انسجام در سطح مناطق آمایشی ایجاد شود و نقش تمامی دانشگاه‌های منطقه در اجرای ماموریت‌ها مشخص شود.
وی به ظرفیت‌های منطقه آمایشی ۵ اشاره کرد و گفت: در این منطقه افراد برجسته‌ای حضور دارند و کار‌های خوبی هم صورت گرفته، به عنوان مثال برنامه مجازی سازی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خوبی در دست اجرا است و لازم است این تجارب به تمام دانشگاه‌های منطقه تسری یابد و با یکدیگر همکاری داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به اهمیت مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در برنامه‌های تحول آموزش اشاره کرد و گفت: ما میخواهیم دانشگاه را متحول کنیم و این تحول باید در بدنه دانشگاه ایجاد شود.

وی ادامه داد: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم باید از بدنه دانشگاه آغاز شود و مرجعیت علمی باید به گفتمان غالب در دانشگاه تبدیل شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی بیان کرد: برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش در راستای اجرای اسناد بالادستی کشور است. به عنوان مثال ما در مسیر بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری در حرکت هستیم، ولی باید با یک افق بلندتر در مسیر اجرای این بیانیه حرکت کنیم.

لاریجانی به وسعت منطقه آمایشی ۵ اشاره کرد و اظهار داشت: شما مجموعه‌ای بزرگ با ظرفیت‌های زیادی هستید و لازم است با جلب مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان از این ظرفیت استفاده کنید.

وی ابراز کرد: برنامه‌های تحول راهبرد‌های کلی را در اختیار مناطق قرار می‌دهد و لازم است مناطق با توجه به ظرفیت هایشان مسیر حرکت به سمت این راهبرد‌ها را ترسیم نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه مناطق در حیطه ماموریت‌های خود نقشی ملی به عهده دارند، اظهار کرد: انتظار می‌رود مناطق تجارب و مستندات خود را در اختیار سایر کلان مناطق قرار دهند. این کار باعث جهش چشمگیری در آموزش علوم پزشکی کشور خواهد شد.

لاریجانی به اهمیت توانمندسازی اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: اخیرا مصوبه‌ای تصویب شده که اعضای هیئت علمی جدید استخدام لازم است دوره مجازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی را به صورت مجازی طی کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه آموزش در منطقه آمایشی ۵ صورت گرفته گفت: برخی از این اقدامات مانند آموزش دانشجویان در عرصه می‌تواند مدون‌تر شده و به عنوان یک تجربه موفق در اختیار سایر مناطق قرار گیرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی عنوان کرد در این فاز از اعتباربخشی در نظر است تا زیر سیستم‌های دانشگاه‌ها ارزیابی شود. به عنوان مثال دانشکده‌ها اعتباربخشی شود و برنامه‌های آموزشی نیز اعتباربخشی شود.

وی اظهار کرد: گروه‌های منطقه‌ای لازم است به منظور استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه ایجاد شود. به طوری که یک استاد بتواند در تمام دانشگاه‌های منطقه تدریس کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم ایجاد شبکه‌های منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: هدف این است که دانشگاه‌ها به یکدیگر کمک کنند تا در مسیر توسعه آموزش حرکت کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار