شرط سنی و بیمه پردازی روستاییان/قوانین جدید بازنشستگی پیش از موعد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرط سنی و بیمه پردازی روستاییان

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر با اشاره به شرط سنی و پرداخت حق بیمه روستاییان و عشایر گفت: قانون جدید بازنشستگی پیش از موعد تصویب و امسال اجرایی می شود.
محمدرضا واعظ مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد سطوح مختلف درآمدی روستاییان گفت: روستاییان و عشایری که در صندوق ما بیمه پردازی کرده اند می توانند هشت سطح درآمدی را انتخاب کنند به طوری که حداقل نرخ حق بیمه برای کمترین سطوح درآمدی ۲۰ هزار تومان در ماه و سالیانه ۲۴۰ هزار تومان است که دولت دو برابر آن را نیز پرداخت می کند و به عنوان کارفرما نقش مهمی دارد.
وی تاکید کرد: در این سطح درآمدی مستمری که برای افرادی که حداقل میزان نرخ حق بیمه را در ماه می پردازند پس از رسیدن به سن بازنشستگی ۴۰۰ هزار تومان است.
مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه بیمه شدگان تحت پوشش می توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی، تصادف، فوت و … بهره مند شوند، گفت: مستمری که به این افراد تعلق می گیرد متناسب با سال هایی است که حق بیمه پرداخت کرده اند و معمولا دو سوم سطح درآمدی به آنها پرداخت می شود.
واعظ مهدوی گفت: متقاضیان برای دریافت و مطلع شدن از سطوح درآمدی و نرخ های حق بیمه به دفاتر و کارگزاری های صندوق بیمه روستاییان و عشایر در استان های مختلف مراجعه و اطلاعات لازم را بدست آورند.
وی به شرایط بازنشستگی نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که بیمه شده ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد می تواند بازنشسته شود.
وی گفت: همچنین یکی دیگر از روش های بازنشستگی این است که افراد می توانند با ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن درخواست بازنشستگی دهند و از مزایای آن برخوردار شوند.
این مسئول در صندوق بیمه روستاییان و عشایر به قانون جدید مجلس اشاره کرد و گفت: در گذشته افرادی که به سن ۷۰ سالگی رسیده و ۱۰ سال سابقه حق بیمه داشتند می توانستند تقاضای بازنشستگی کنند اما براساس قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه قانونی به تصویب رسید که بر اساس آن سن و سابقه بازنشستگی پیش از موعد تغییر پیدا کرد که این قانون امسال اجرایی می شود .
واعظ مهدوی افزود: برهمین اساس در بازنشستگی پیش از موعد روستاییان با داشتن ۶۹ سال سن و ۱۱ سال پرداخت حق بیمه در صورت تمایل می توانند بازنشسته شوند.
وی گفت: حداقل ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال سن شرایط آغاز حق بیمه پردازی از سوی متقاضیان، روستاییان و عشایر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار