شیوه و شگرد سرقت 3 سارق زاغ زن

دسته ها: اخبار

در پی اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص کنترل نامحسوس مجرمین سابقه دار، کارآگاهان پایگاه هشتم آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمین سابقه دار به نام سعید . ع ( 35 ساله ) با داشتن 11 سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری ، سرقت مسلحانه ، نزاع و درگیری ، تجاوز به عنف ، کیف قاپی ، ایجاد مزاحمت برای شهروندان ، جیب بری و سرقت داخل خودرو ، پس از آزادی از زندان با ایجاد یک گروه جدید اقدام به سرقت به شیوه زاغ زنی در مقابل مراکز مالی و تجاری بویژه شعبات بانکی کرده است .

با توجه به اطلاعات موجود در سوابق “سعید . ع” ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه جوادیه راه آهن کردند و در ادامه ، شناسایی دیگر اعضای گروه در دستور کار قرار گرفت و هویت دو عضو دیگر گروه به نام های پرویز . ر ( 38 ساله ) و علیرضا . ح ( 37 ساله ) نیز مشخص و مخفیگاه آنها نیز در مناطق خاوران و ستارخان شناسایی شد .

با شناسایی دقیق مخفیگاه هر سه متهم پرونده ، هماهنگی های قضایی با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و هر سه عضو این گروه از سارقین ، در مخفیگاه هایشان دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

هر سه متهم در همان تحقیقات اولیه و در برابر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کاراگاهان لب به اعتاف گشوده و به ده ها فقره سرقت داخل خودرو به شیوه زاغ زنی اعتراف کردند .

“علیرضا” و “پرویز” که تا پیش از دستگیری فاقد هر گونه سابقه دستگیری بودند ، در خصوص نحوه آشنایی خود با سعید . ع به کارآگاهان عنوان داشند که در مسافرتی که به شهر دوبی در کشور امارات داشته اند با وی آشنا و دوست شده و پس از آنکه به کشور بازگشته اند ، سعید با آنها تماس گرفته و پس از مدتی پیشنهاد تشکیل گروه را به آنها داده است .

با دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه هشتم آگاهی ، دعوت از شکات و مالباختگانی که پس از خروج از شعبات بانکی مورد سرقت وجوه نقد قرار گرفته بودند ، انجام و تعدادی از آنها در همان مواجه حضوری اولیه متهمان را مورد شناسایی قرار دادند .

یکی از شکات پس از شناسایی متهمان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در روز 28 آبان ماه مبلغ 9 میلیون تومان از بانک گرفته و این مبلغ را در زیر صندلی جلو قرار دادم . در طی مسیر یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ از پشت سر با من تصادف کرد ؛ زمانیکه برای بررسی میزان خسارت تصادف از ماشین پیاده شده بودم ، یکی از همین متهمان که به تنهایی در ماشین حضور داشت ، از ماشین پراید پیاده شد . در حال بررسی میزان خسارت و نحوه پرداخت آن از سوی راننده پراید بودیم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 با عبور از کنار خودرو بنده اقدام به شکستن شیشه سمت صندلی شاگرد کرد و در یک لحظه سرنشین عقب موتور ، اقدام به سرقت کیف حاوی 9 میلیون تومان کرد ؛ لحظه ای که قصد داشتم تا سوار ماشین شده و آنها را تعقیب کنم , متوجه شدم که آنها همزمان با انجام سرقت ، لاستیک خودرو را نیز پنچر کرده اند .

یکی دیگر از مالباختگان نیز که مدارک شناسایی وی در مخفیگاه متهمین کشف شده بود نیز پس از حضور در پایگاه هشتم و در خصوص نحوه سرقت اموال و مدارکش به کارآگاهان گفت : در روز 27 خرداد ماه مبلغ پنج میلیون تومان را از بانک شعبه چهاردانکه گرفته و در داخل کیف ، در صندوق عقب ماشین قرار داده بودم . برای چند دقیقه از ماشین پیاده شده بودم که پس از مراجعه به محل پارک خودرو متوجه شدم که قفل در صندوق عقب تخریب شده و کیف حاوی پول و سایر مدارک شناسایی داخل آن به سرقت رفته است.

مالباخته ای که مبلغ 25 میلیون تومان پول نقد وی سرقت شده بود نیز پس از شناسایی “سعید . ع” به کارآگاهان گفت : “پس از گرفتن پول ، کیف پول را در داخل ماشین و بر روی صندلی شاگرد گذاشته و حتی برای اطمینان درهای خودرو را نیز قفل و شیشه های اتومبیل را به صورت کامل بالا کشیده بودم که ناگهان در پشت چراغ قرمز چهارراه ، هر دو شیشه سمت شاگرد و راننده تخریب شد . در حالیکه در آن لحظه به واسطه تخریب شیشه ها برای چند لحظه ی کوتاه دچار شوک شده بودم ، سارقان از همین فرصت کوتاه استفاده کرده و پس از سرقت بسته حاوی پول ها با موتورسیکلت از محل متواری شدند و من نیز با توجه به فرار آنها در خلاف جهت مسیر خودروها نتوانستم آنها را تعقیب کنم .

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه رامین خدایاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف متهمان به ده ها فقره سرقت داخل خودرو به شیوه زاغ زنی مالباختگان در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق میدان آزادی ، میدان جمهوری ، ولی عصر ، شوش ، خانی آباد ، افسریه ، اسلامشهر و به منظور شناسایی سایر شکات و مالباختگانی و همچنین سایر جرایم ازتکابی از سوی متهمان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده اند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – خیایان 12 فروردین مراجعه کنند .

اخبار