صدور مجوز استخدام ۵ هزار نیروی خدماتی برای آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «الله یار ترکمن» عصر(۳۰ آذر) در نشست مشترک شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانی در زمینه بودجه سال ۹۸ و لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: بودجه عمومی کشور در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته و این بودجه دو ویژگی مهم دارد که اولین تجربه بودجه ریزی دوسالانه است و هم اینکه بر مبنای سیاست های ابلاغی ساختار بودجه مقام معظم رهبری تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: در لایحه بودجه سال ۹۹ درآمدهای کشور ۹ درصد رشد و هزینه های کشور چهار درصد رشد داشته و آموزش و پرورش در بین بودجه بخش های اجتماعی، دومین بودجه کشور را به خود اختصاص داده است.

ترکمن تصریح کرد: یکی از ویژگی های بودجه سال ۹۹ کاهش وابستگی به بودجه نفت است که از ۲۷ میلیارد دلار به ۱۱ میلیارد دلار کاهش یافته است‌‌. وی اظهار کرد: مبلغ ۶۴ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور است و در واقع ۱۳/۳ درصد بودجه عمومی کشور به آموزش و پرورش اختصاص یافته که در شرایط حاضر بودجه بسیار خوبی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۹ کماکان ملی است و حتما باید سهم آموزش و پرورش در بودجه جی دی پی از طریق پول مالیات و عوارض ارتقاء یابد و این مهم به رفع بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش کمک می کند.

ترکمن در ادامه درآمدزایی پایدار، اصلاحات نهادی نظام بودجه ریزی وهزینه کرد کارا را از دیگر ویژگی های بودجه سال ۹۹ دانست.

وی افزود: کاهش نیروی انسانی و افزایش جمعیت دانش آموزی منجر به وقوع پدیده ریزش منفی در این دستگاه شده است که امید داریم با استفاده از تدابیر مختلف و انطباق نیروی انسانی و رشد جمعیتی این مشکل در طی سال های آتی مرتفع شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: توسط سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز استخدام پنج هزار نیروی خدماتی برای آموزش و پرورش صادر شده و با کمک سازمان برنامه و بودجه در حال تامین اعتبار این موضوع هستیم.

اخبار آموزش و پرورش اخبار