صدور مجوز استخدام 10 هزار کادر درمانی در وزارت بهداشت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

11 فروردین 99 – صدور مجوز استخدام 10 هزار کادر درمانی در وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری و باشگاه خبرنگاران جوان

رئیس جمهور: مجوز 10 هزار استخدام در اختیار وزارت بهداشت، گذاشته شده است که اگر این میزان نیز تکمیل شد و نیاز به افزایش داشت، می‌توانیم آن را دنبال کنیم.

با دستور رییس جمهوری استخدام بیش از 9000 نفر از افرادی را که طی این مدت با نظام سلامت و بسیج ملی مقابله با کرونا چه در مراکز بهداشتی و چه در مراکز درمانی همکاری داشتند،‌ انجام می‌شود که 4500 نفر از آنها از پرستاران خواهند بود.


 8 فروردین 99 – جذب 3 هزار پرستار بدون آزمون استخدامی

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پرستاران نقش مهمی در مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ دارند، اظهار کرد: هرچند که پرستاران همیشه در صف مقدم خدمات رسانی درمانی به بیماران هستند و  همین مسئله موجب می‌شود که آنها بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری باشند.

دبیرکل خانه پرستار ایران با بیان اینکه در شرایط کنونی ۱۲ پرستار به دلیل تماس مستقیم با ویروس کووید  ۱۹ و مراقبت از بیماران جان خود را از دست دادند، تاکید کرد:  یکی از مشکلات امروز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمبود نیروی پرستار در تمام مراکز درمان کشور است.

شریفی مقدم بیان کرد: قبل از شیوع این بیماری هم به کمبود پرستار و جذب نشدن آنها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اشاره کرده بودیم و اکنون با شیوع این ویروس نیاز ما بیش از پیش است.

او با اشاره به اینکه قرار بود چهار هزار پرستار  از طریق آزمون استخدامی جذب شوند، افزود: با توجه به شیوع کووید- ۱۹ وزیر بهداشت طی نامه‌ای به رئیس جمهور جذب ۳ هزار پرستار دیگر بدون برگزاری آزمون و بروکراسی اداری را برای مراقبت از بیماران کرونایی درخواست کرده است.

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت:  در شرایط عادی به دلیل کمبود پرستار کار مراقبت بیش از ۱۰ بیمار بر عهده یک پرستار است و با توجه به این حجم کاری در شرایط فعلی شیوع کرونا پرستاران کار دشوارتری دارند که افزایش سطح کیفی خدمات را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار