صدور مجوز جذب ۵۷ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری مجوز جذب ۵۷ هزار نفر نیروی انسانی برای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان آل‌جلیل شهرستان آق‌قلا واقع در شمال استان گلستان اظهارداشت: نیروهای جذب شده سال گذشته به تعداد ۵۷ هزار نفر بیشتر نیروهای شرکتی و قراردادی وزارت تابعه بودند و تاثیر در جامعه و حل مشکل بیکاری دانش آموختگان نداشته است.

وی با اشاره به گزارشی که ۲ هفته قبل از سوی این کمیسیون به رییس مجلس و از سوی ایشان به رییس جمهوری ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این گزارش تاکید شده به منظور رفع خستگی روحی و جسمی کادر درمان به ویژه در شرایط خاص و حاد کرونایی، با تصویب بودجه مناسب مطالبات کادر درمان پرداخت شود تا آنان بتوانند با روحیه و انگیزه بیشتری در این شرایط به کار خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: رییس مجلس شورای اسلامی این کمیسیون را مجاب کرد تا در مدت ۴۸ ساعت گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان کشور به ویژه در بخش کرونا به رییس جمهوری ارائه دهد که این گزارش در کمتر از مدت زمان تهیه شده با ۲۰ ماده تهیه و تحویل رییس مجلس شد تا از سوی رییس مجلس و سلسله مراتب تقدیم رییس جمهوری شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بخش‌های از این گزارش یادآور شد: در این گزارش تاکید شده بود تا مسئولان مربوطه کشوری و همه استان‌ها نظارت بیشتری بر اجرای تجمعات و محدودیت‌ها داشته باشند و مدیریت خود را بهینه نمایند.

شهریاری اضافه کرد: از آنجایی که تنها راه قطع زنجیره کرونا واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد جمعیت واجد شرایط کشور است، دولت را ملزم کردیم تا شرایط واردات ۱۲۰ میلیون دُز واکسن به کشور را فراهم نماید.

وی تصریح کرد: همچنین در این گزارش از کمیته علمی کرونا خواسته شده در خصوص درمان و داروهایی که در این زمینه تجویز می‌شود، اظهار نظر نماید، زیرا بنا به گزارشات رسیده بسیاری از این داروها تاثیری در درمان و بهبودی افراد مبتلا به کرونا ندارند.

وی ادامه داد: تا ۲ هفته قبل ۷۲۰ میلیون دلار برای واردات آمپول رمیدسیویر به کشور هزینه شد که نتایج علمی نشان داده است این دارو تاثیری بر این ویروس ندارد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از طب سنتی برای درمان کرونا را از دیگر مواد ارائه شده این گزارش ذکر و اضافه کرد: البته از طب سنتی باید به عنوان کمک درمان استفاده شود و همچنین تاکید شده تا از سیستم‌های آی تی و تلفن‌های هوشمند جهت رصد افراد مبتلا به این ویروس استفاده شود.

شهریاری تصریح کرد: عمده مشکل اصلی در مورد کرونا رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است که سبب شده هر روز شاید افزایش آمارهای مبتلایان و فوتی‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: حتی در سفر امروز ما هم با توجه به محدودیت‌های بیمارستانی و وجود افراد مختلف فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده است.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از مردم به عادی انگاری و ساده انگاری توجه بیشتری نسبت به رعایت شیوه نامه ها دارند و یا زدن واکسن را مانع ابتلای مجدد می‌دانند، در صورتی که براساس گزارشات رسیده داخلی و خارجی افرادی که حتی ۲ دُز را زده باز هم با شدت کمتری درگیر این ویروس و بیماری شده‌اند.

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه که صبح امروز جمعه وارد گلستان شدند در ابتدای سفر یک روزه خود از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله در شرق این استان دیدن کردند.

سفر رییس و برخی اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با درخواست مجمع نمایندگان گلستان از هیات رییسه این نهاد قانونگذار و به منظور بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به این خطه شمالی انجام شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیات همراه در این سفر در هر حوزه انتخابیه به نمایندگی از یک بیمارستان دیدن کرد و در جمع بندی نهایی مشکلات تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان به ویژه مواردی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با بیماری کرونا مرتبط هست لحاظ می‌شود.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسوولان ملی و استانی پس از بازدید از بیمارستان کلاله، از بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس و حضرت معصومه (س) آزادشهر راهی شهرستان علی آبادکتول شدند و از آنجا به آق قلا آمدند.

این گروه پس از آق قلا راهی شهرستان بندرترکمن و بازدید از بیمارستان این شهر خواهند شد و سپس با حضور در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان از بیماران و وضعیت این بیمارستان بازدید خواهند کرد و گزارش جمع بندی سفر نیز پس از آن ارائه خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار