صدور گواهی مربیگری برای ۳۷ هزار آموزش دهنده نهضت/ شرط استمرار خدمت با نهضت در سال ۹۷

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

صدور گواهی مربیگری برای ۳۷ هزار آموزش دهنده نهضت/ شرط استمرار خدمت با نهضت در سال ۹۷

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از قبولی ۳۷ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی در آزمون مربیگری و اخذ گواهی دوره خبر داد و گفت: حدود ۲۰ هزار نفر حدنصاب لازم را کسب نکرده‌اند که اگر در آزمون مجدد پذیرفته نشوند سال آینده امکان همکاری با نهضت را نخواهند داشت.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه همکاری مشترک با جهاددانشگاهی در راستای آموزش آموزش دهندگان اظهار کرد: آموزش آموزش دهندگان رابطه مستقیمی با کیفیت آموزش دارد.

وی افزود: در گذشته آموزش‌ها به صورت حضوری ارائه می‌شد که پرهزینه بود و با استانداردهای متفاوتی اجرا می‌شد و هر استانی با توجه به دسترسی که به مدرسان داشت دوره‌ها را به شکل متفاوتی برگزار می‌کرد؛ گاهی حواشی آن پررنگ تر از متن می‌شد و رضایت چندانی هم برای آموزش دهندگان نداشت.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از سال گذشته فرصت استثنایی برای آموزش کارکنان و نیروی انسانی نهضت سوادآموزی فراهم کرده است گفت: مذاکرات اولیه نیمه دوم امسال انجام و قرار بر این شد آموزش‌دهندگان در پایگاهی که جهاد دانشگاهی ایجاد می‌کند، ثبت نام کنند. در این طرح مدرسان منتخب دروس را ارائه و فیلم‌هایی ضبط و در پروفایل تک تک افراد ثبت نام شده، بارگذاری شده است.

باقرزاده ادامه داد: طی بازه زمانی تعیین شده از حدود ۷۲ هزار آموزش دهنده نهضت سوادآموزی ۶۸ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام و از حدود ۴۳۰ قطعه فیلم تولید شده ۸۰ ساعتی در طول شش ماه گذشته استفاده کردند. از ابتدای شهریور آزمون آموزش دهندگان بتدریج برگزار شد و ۵۷ هزار نفر در آن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار آموزش دهنده موفق شدند نمره حدنصاب قبولی آزمون را کسب و گواهی مربیگری خود را دریافت کنند عنوان کرد: روند شرکت در آزمون مجدد و یا ثبت نام برای آن دسته از افراد که فرصت شرکت در آزمون را پیدا نکردند یا موفق به اخذ نمره حدنصاب نشدند نیز به زودی مشخص می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: طبق آمارها نزدیک به ۴۵۰۰ نفر در دوره‌ها ثبت نام نکرده‌اند و حدود ۲۰ هزار نفر نمره حدنصاب کسب نکردند که می‌توانند مجدد در آزمون شرکت کنند؛ اگر این افراد نمره لازم را کسب نکنند سال آینده امکان همکاری با ما را نخواهند داشت.

اخبار آموزش و پرورش اخبار