ضرورت ایجاد شغل‌های جدید و پایدار برای روستاییان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ضرورت ایجاد شغل‌های جدید و پایدار برای روستاییان

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید قبل از توزیع منابع طرح اشتغال روستایی باید مزیتهای هر منطقه به دقت شناسایی و متناسب با آن بازار کار فراهم شود. در غیر این صورت هدر رفت منابع را شاهد خواهیم بود.

فتح اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تخصیص منابع طرح اشتغال روستایی اظهار کرد: معتقدم قبل از هرگونه تزریق منابع به روستاها باید ظرفیتها و پتانسیل‌های هر منطقه شناسایی و بازار اشتغال آنها فراهم شود.

وی گفت: طبعا با فراهم کردن زمینه ایجاد شغل در مناطق محروم و روستایی جلوی مهاجرت بی رویه ساکنین روستا به شهرها گرفته می‌شود و مقایسه‌هایی که بعضا میان روستا و شهر به لحاظ امکانات درمانی، رفاهی و آموزشی وجود دارد به حداقل می‌رسد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی افزود: صرف سرمایه‌ها و منابع بانکی در روستاها موجب ایجاد اشتغال جدید می‌شود ولی نباید شهرستانها و روستاهای دور را فراموش کنیم و تقسیم منابع باید به نحوی باشد که هم بخش های روستایی و هم شهری را پوشش دهد.

بیات با تاکید بر شناسایی مزیتهای هر منطقه قبل از توزیع پول،‌ گفت: وقتی بازار فعالیت منطقه و پتانسیل‌های آن شناسایی شد، باید دید که مستعد ایجاد چه شغلهایی است و بر اساس آن اعتبار تخصیص داد.

این مقام مسئول کارگری خاطرنشان کرد: در لرستان بخش دامداری و کشاورزی و در برخی مناطق لرستان، گردشگری از پتانسیل بالایی برخوردار است و اگر مزیتهای گردشگری و بوم گردی در این منطقه شناسایی شود بخش اعظمی از نیروهای کار این مناطق درگیر کار می‌شوند در غیر این صورت شاهد هدررفت منابع خواهیم بود.

به گفته بیات اجرای طرح اشتغال روستایی باید به دنبال ایجاد شغل‌های جدید و پایدار باشیم که هم اقتصاد روستا را تقویت کند و هم از مهاجرت روستاییان جلوگیری کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار