ضرورت بازنگری در طرح‌های اشتغال‌زایی/اعطای تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های هر شهر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ضرورت بازنگری در طرح‌های اشتغال‌زایی/اعطای تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های هر شهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان خواستار بازنگری در اجرای طرح‌های اشتغالزایی و اعطای تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های هر شهر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جلسه شورای اشتغال خوزستان عصر امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

سید علی بحرینی مقدم در این جلسه با اشاره به ایجاد اشتغال برای ده هزار و 153 نفر در استان خوزستان، با اعتبار 990 میلیارد تومان، اظهار کرد: در طرح اشتغال روستایی هزار و 85 طرح با اعتبار 450 میلیارد تومان برای اشتغال 4 هزار و 921 نفر پرداخت شده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: در اشتغال فراگیر نیز تسهیلاتی با اعتبار 543 میلیارد تومان وبرای اشتغال 5 هزار و 222 نفر در خوزستان پرداخت شده است.

وی با انتقاد از عدم ابلاغ بودجه مصوب توسط بانک‌ها، گفت: برای طرح‌های تسهیلات اشتغالی می‌طلبید که از بانک‌های بزرگتر و تخصصی‌تر استفاده می‌شد.

ضرورت اعطای تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه

رئیس سازمان برنامه ریزی خوزستان نیز خواستار بازنگری در اجرای طرح‌های اشتغالزایی شد و عنوان کرد: اعطای تسهیلات در شهرها باید بر اساس مزیت‌ها و ظرفیت‌های آن شهر باشد. دلیلی ندارد همه شهرها در همه بخش‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی فعالیت کنند.

امید حاجتی افزود: اکنون مدیریت به گونه‌ای است که در بسیاری از شهرها با زیرساخت‌ها و هزینه‌های هنگفت، شهرک و ناحیه صنعتی ایجاد می‌شود اما متقاضی سرمایه گذاری در آنها وجود ندارد.

وی بیان کرد: اگر بانک‌ها تشخیص دهند که طرح‌های اشتغالزایی خوب نیست و یا توجیه اقتصادی ندارد، تشکیل جلسات متعدد کمیته فنی اشتغال‌زایی بدون فایده خواهد بود.

مقام اول خوزستان در تولید محصولات کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان نیز در ادامه با اشاره به ارزش 190 میلیارد ریالی تولیدات خام کشاورزی خوزستان، عنوان کرد: 200 هزار بهره بردار خوزستان وجود دارد که با احتساب 5 نفر در هر خانوار، معیشت حدود 1 میلیون نفر در خوزستان از محل کشاورزی است. در زمینه حمل و نقل کالا، کارخانه‌جات آرد، شیرینی‌پزی‌ها و صنایع وابسته نیز حدود 50 هزار نفر شاغل هستند.

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به مقام اول خوزستان در تولید محصولات کشاورزی با تولید 15/9 میلیون تن در سال، افزود: خوزستان 38 درصد ذرت، 30 درصد ماهیان گرمابی، 20 درصد آبزیان آبهای داخلی، 50 درصد شکر و گندم 11 میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت کشور را تولید می‌کند و مقام دوم تولید سبزی و صیفی جات را دارد.

وی با بیان اینکه ارزش صادرات محصولات کشاورزی خوزستان در سال گذشته، 37 هزار میلیارد ریال بود، اظهار کرد: 50 درصد صادرات خرمای کشور از خوزستان است.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: مساحت اراضی مستعد کشاورزی استان خوزستان 2/2 میلیون هکتار برابر حدود 34 درصد مساحت کل استان است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار