ضرورت توانمند سازی فارغ‌التحصیلان برای ایجاد کسب و کار جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ضرورت توانمند سازی فارغ‌التحصیلان برای ایجاد کسب و کار جدید

رییس دانشگاه تهران بر ضرورت توانمند سازی فارغ‌التحصیلان برای ایجاد کسب و کار جدید تاکید کرد و گفت: ایجاد کسب و کار جدید برای فارغ‌التحصیلان که ما آن را کارآفرینی می‌نامیم یک در خواست کاملاً صحیح است و دانشگاه تهران در این باره برنامه‌های متعددی دارد

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، در سومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران با اشاره به نزدیکی روز دانشجو، گفت: روز دانشجو به گونه‌ای با دانشگاه تهران و دانشکده فنی گره خورده است و لذا این روز در دانشگاه تهران جلوه‌ای دیگر دارد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا جایزه بنیاد حامیان دارای اهمیت است، گفت:موضوع پیامبری حضرت محمد (ص) را اگر مرور کنیم مشاهده می‌کنیم که یکی از عقب مانده‌ترین جوامع بشری در آن روز شبه جزیره عربستان بوده است و در آن زمان پیامبری مبعوث می‌شود و مهم‌ترین کاری که می‌کنند این است که توان‌مندی‌های ناشناخته مردمی را که در عصر جاهلیت به سر می‌بردند با شعار اینکه من آمده‌ام تا اخلاق را تکمیل و از شما یک انسان الهی بسازم را مورد شناسایی قرار می‌دهند که این کار نه تنها چهره آن شبه جزیره بلکه چهره سیاسی، اجتماعی دنیا را تغییر می‌دهد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: بزرگ‌ترین کاری که حضرت رسول اکرم (ص) انجام می‌دهند این است که انسان‌ها را به فطرت خود بر می‌گردانند، کار پیامبران تربیت انسان است و اگر این اتفاق بیفتد تمام خوبی‌ها و نیکی‌ها به دنبال آن خواهد آمد. دانشگاه وآموزش و پرورش هم در واقع همین کار را می کنند وظیفه این دو تحقق توانمندی‌های انسان‌ها و اخلاقی‌تر کردن آن‌هاست و اگر این اتفاق بیفتد آینده کشور تضمین خواهد شد.

دکتر نیلی احمدآبادی با یادآوری اینکه سابقه و اعتبار دانشگاه تهران از کسانی می‌آید که در آن درس خوانده و یا تدریس کرده‌اند و هر جا علم و عالم حضور داشته باشد خطا کمتر است، تصریح کرد: آن چه که بنیاد حامیان دانشگاه تهران که من آن را جایزه بورسیه می‌نامم انجام می‌دهد، کمک به توانمندتر شدن دانشجویان دانشگاه تهران است که از نخبگان کشور هستند تا بتوانند در یک مسیر صحیح قدم بردارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی در پاسخ به تقاضای دانشجویان برای توانمند سازی فارغ‌التحصیلان برای ایجاد کسب و کار جدید گفت: ایجاد کسب و کار جدید برای فارغ‌التحصیلان که ما آن را کارآفرینی می‌نامیم یک در خواست کاملاً صحیح است و دانشگاه تهران در این باره برنامه‌های متعددی دارد و صحبت هایی هم با خیرین صورت گرفته است. در این راستا پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که یکی از وظایف آن ایجاد شرایط و زیست بوم برای فارغ التحصیلانی است که می‌خواهند کسب و کار ایجاد کنند، نیز می تواند برای توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان کمک شایانی را به همراه آورد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار