ضعف‌ در اجرای قانون اشتغال روستایی در سال گذشته

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ضعف‌ در اجرای قانون اشتغال روستایی در سال گذشته

یک نماینده مجلس با اشاره به ضعف‌هایی که در اجرای قانون حمایت از اشتغال روستایی در سال گذشته وجود داشت، گفت: به دنبال بررسی مشکلات و برطرف کردن آن در سال ۹۸ هستیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: نحوه تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی از محل برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در فراکسیون تولید و اشتغال در حال بررسی است.

وی افزود: قرار است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به شناسایی موانع و عوامل کندی کار در واگذاری تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با سازمان برنامه و بودجه اقدام کند و گزارشی در این خصوص به فراکسیون ارائه دهد، بعد از اخذ گزارش ما نیز گزارش نهایی از عملکرد تسهیلات اشتغال روستایی را ارائه دهیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اشکالاتی که در روند اجرای قانون برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی وجود داشت، گفت: در اجرای قانون ضعف‌هایی وجود داشته، روند پرداخت تسهیلات کند بوده و با مشکلاتی از جمله عدم همکاری جدی بانک‌ها مواجه بودیم.

جعفر زاده گفت: بنا داریم تا با احصای مشکلاتی که در اجرای قانون حمایت از اشتغال روستایی وجود داشته زمینه برطرف شدن ضعف‌ها را در سال ۹۸ ایجاد کنیم.

سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی همچنین از برگزاری نشست هیات رئیسه این فراکسیون در خصوص ساماندهی و انسجام بخشی اشتغال روستایی به تعداد حداقل ۵ هزار روستا با تفکیک نوع فعالیت خاص هر نهاد و پیگیری اخذ مصوبه ۵۰۰ میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی با حضور رئیس مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس بنیاد مستضعفان، رییس ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) و معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در روزهای آینده خبر داد.

به گفته وی جلسات اولیه در این مورد با مسئولان برگزار شده اما قرار است تعیین تکلیف قطعی و تقسیم‌بندی آن با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه آینده صورت گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار