طرح‌های ابلاغی وزارت کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان اجرایی می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح‌های ابلاغی وزارت کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان اجرایی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با بیان اینکه اکثر کارجویان فاقد مهارت لازم هستند گفت: طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اوایل تیرماه امسال در خوزستان همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود.

سید نور محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت کار اظهار داشت: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی شامل سنین 15 تا 22 سال است و هر شخصی که مایل هست پس از ثبت‌نام در سامانه می‌تواند در این دوره‌ها شرکت کند.

وی با بیان اینکه دوره مهارت آموزی در محیط واقعی به مدت یک سال است، افزود: افراد شرکت‌کننده در دوره‌ مهارت آموزی در محیط واقعی از بیمه مدنی ناشی از حوادث کار معاف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه دومین طرح وزارت کار، کارورزی است، گفت: طرح کارورزی برای دانش‌آموختگان است که در حقیقت در این طرح افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند پس از ثبت‌نام در سامانه به کارگاه‌ها معرفی می‌شوند و مهارت‌های لازم را می‌گذرانند.

وی عنوان کرد: افراد در خلال دوره کارورزی دانش‌آموختگان مشمول بیمه مسئولیت مدنی ناشی از حوادث کار و یک سوم حداقل حقوق می‌شوند؛ حقوق هر دو ماه یک بار پرداخت می‌شود.

محمدپور بیان کرد: طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اوایل تیرماه امسال در سراسر کشور اجرایی می‌شوند و امیدواریم در خوزستان نیز همزمان با سراسر کشور طرح‌ها اجرا شوند تا استان خوزستان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌ها باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر کارجویان فاقد مهارت لازم هستند با شرکت در این دوره‌ها می‌توانند مهارت لازم را کسب کنند و سبب ارتقا کیفیت و کمیت تولید در کارگاه‌ها شوند همچنین شاهد رونق اقتصاد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به طرح سوم وزارت کار خاطرنشان کرد: پس از اتمام دوره کارورزی دانش‌آموختگان طرح سوم که مشوق‌های بیمه‌ای است، اجرا می‌شود. دانش‌آموختگان پس از گذراندن کارورزی در صورتی که کارگاه‌ها مایل به جذب این دانش‌آموختگان باشند به مدت دو سال از مشوق سهم کارفرما برخوردار هستند.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار