طرح آمارگیری از نیروی کار خوزستان آغاز شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

طرح آمارگیری از نیروی کار خوزستان آغاز شد
عملیات میدانی طرح آمارگیری نیروی کار با مراجعه به 2256 خانوار نمونه در مناطق شهری و روستایی خوزستان، همزمان با سراسر کشور از 17 مردادماه به مدت 2 هفته آغاز شد.

این طرح به صورت فصلی در ماه‌های میانی هر فصل اجرا می‌شود و هدف از اجرای این طرح دستیابی به شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار و تغییرات آن از قبیل وضعیت نرخ اشتغال، بیکاری و مشارکت اقتصادی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و تامین نیازهای برنامه‌ریزی کشور و استان در زمینه بازار کار و ارزیابی میزان تحقق اهداف برنامه‌ها است.

بنابر گزارش اداره آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در این طرح کارشناسان آمارگیر به خانوارهای نمونه مراجعه کرده و با استفاده از تبلت و پرسشنامه‌های آماری الکترونیکی، اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های فردی، وضعیت اشتغال و بیکاری افراد خانوار جمع‌آوری می‌کنند؛ اطلاعات جمع‌آوری شده از خانوارها محرمانه است و به صورت کلی استفاده خواهد شد.

بنابراین لازم است مردم استان به منظور داشتن آمار و اطلاعات دقیق با ماموران آمارگیر که دارای کارت شناسایی معتبر هستند، همکاری کنند.

بر اساس نتایج حاصل از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در 5 ساله اخیر (93 -89) کمترین نرخ بیکاری جمعیت 10ساله و بیشتر خوزستان (9،9 درصد) و بیشترین نسبت اشتغال این گروه سنی (31،8) در سال 93 بوده است. در همه سال‌های این دوره زمانی نرخ بیکاری زنان، بیشتر از مردان بوده و در سال 93 در استان نرخ بيكاری جمعيت 29-15 ساله مردان و زنان به ترتیب 16،5 درصد و 43،3 درصد اعلام شده است.

اخبار استان اخبار