طرح آمایش سرزمینی اشتغال در دشت آزادگان تدوین می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

 فرماندار دشت آزادگان گفت: در تلاش هستیم طرح آمایش سرزمینی را در زمینه اشتغال و کارآفرینی را در این شهرستان اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سیلاوی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه هفته دولت و کارآفرینی با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: بسیاری از مناطق خوزستان سال گذشته و امسال با سیلاب مواجه و زیرساخت‌های آنها از بین رفت.

وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه رفع معضلات سیلاب داشتیم ولی خوشبختانه در مواجه با سیلاب امسال همه اقشار به خوبی ایستادگی کردند.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان تصریح کرد: در بحث بازتوانی و بازسازی ۱۹ کیلومتر سیل بند احداث و همچنین پاکسازی اراضی کشاورزی سیل‌زده و کشت مجدد محصولات در اراضی سیل‌زده را نیز داشتیم.

سیلاوی با اشاره به اینکه در دشت آزادگان ۲۷ هزار هکتار زیر کشت رفت، یادآور شد: ۱۰۰ کارآفرین از دست آزادگان در نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال شرکت کردند.

وی ادامه داد: آمار اشتغال در بخش خدمات نگران‌کننده و آمار کشوری ۵۰ درصد است، در حالی که در کشورهای پیشرفته ۸۰ درصد است.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان بیان کرد: سهم بخش کشاورزی در اشتغال ۱۷ درصد و علت آن سنتی بودن بخش کشاورزی است.

سیلاوی با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات در سوسنگرد توسط تجار عراقی پیش‌خرید شده است، بیان کرد: با تولیدکنندگان در خراسان رضوی هماهنگ کردیم تا زعفران را از آنها گرفته بسته‌بندی و به عراق صادر کنیم.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم طرح آمایش سرزمینی را در بحث اشتغال و کارآفرینی داشته باشیم که در این طرح نوع تولیدات با توجه به بحث کارآفرینی هر روستا متفاوت است.

اخبار استان اخبار