طرح تحول مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه پیام نور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح تحول مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: ما در راستای طرح تحول مهارت آموزی دانشجویان با دو بخش مختلف خصوصی و دولتی فعالیت خود را آغاز کردیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور گفت: ما در راستای طرح تحول مهارت آموزی دانشجویان با دو بخش مختلف خصوصی و دولتی فعالیت خود را آغاز کردیم به طوری که در بخش دولتی با سازمان فنی و حرفه‌ای چند روز قبل تفاهم‌نامه امضاء کردیم و از سوی دیگر در بخش خصوصی با کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی به تربیت نیروهای متخصص و مومن می‌پردازیم.
زمانی اضافه کرد: ما در سراسر کشور همکاری خود را با بخش‌های مختلف صنوف در قالب بستر کار میدانی فراهم کرده‌ایم که در زمینه‌های صنعتی پژوهشی و آموزشی فعال شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با ۴۰نمایندی در کشورهای مختلف ارتباط صنعت با دانشگاه را آغاز می‌کند که امیدواریم در صنوف مختلف در ارتباط دو سویه از پتانسیل دانشگاه و همچنین صنعت استفاده بهینه شود به طوری که صنوف بتوانند نیازهای آموزشی خود را از بستر الکترونیک و پتانسیل دانشگاه استفاده کنند.
وی ادامه داد: حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه با این تفاهم نامه برطرف می‌شود از طرفی این کار الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها است که باید دست در دست یکدیگر داده تا نقاط کور صنعت را باز کنیم البته از این به بعد ما شاهد افراد مهارتی هستیم که در دانشگاه تربیت می شوند در واقع دغدغه بسیاری از خانواده‌ها با مهارت آموزی دانشجویان برطرف خواهد شد.
زمانی یاد آورشد: ارتباط صنعت و دانشگاه از خواسته‌های مقام معظم رهبری بوده است که البته از سوی وزیر علوم نیز در قالب بخشنامه طرح تحول مهارت افزایی ابلاغ شد. با اجرایی شدن این بخشنامه دانشجویان فرصت دارند در طول تحصیل در رشته تخصصی مرتبت برشته خود مهارت کسب کنند.
وی افزود: امیدواریم بعداز فارغ التحصیلی دانشجویان شاهد باز شدن گره‌های اقتصادی و صنعتی کشور با دستان آنها باشیم این موضوع در حالی است که یکی از راه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی ارتباط صنعت و دانشگاه است که ما در این راستا گام برداشته‌ایم.
حمید رضا سیفی دبیر کل و عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن کارفرمایی ایران افزود: در حوزه تحقیقات نظری و کاربردی ما باید توسعه پیدا کنیم که راهکار آن ارتباط صنعت با دانشگاه است در واقع صنعت ما به دانش و افراد دانشگاهی نیاز دارد.
وی ادامه داد: کانون ما جزو فراگیرترین دانشگاه‌های کشور است که ما در این تفاهم نامه از طریق کانون‌های مختلف خود در دانشگاه ها از پایان نامه ها در صنعت بهره خواهیم بر دو از سوی دیگر عدم اطمینان دو سویه برطرف شده و همچنین برای تشکل‌های کشور جایگاهی در نظر گرفته شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار