طرح “روستا تعاون” در شهرستان شوش اجرا می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح

سرپرست اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی شوش ‌گفت:اجرای طرح “روستا‌تعاون” از مهم‌ترین طرح‌های اشتغالزایی در مناطق روستایی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است‌ و راه‌اندازی تعاونی در مناطق روستایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ‌اداره تعاون شوش است.

رقیه محمودی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در شوش با اشاره به نتایج مثبت ایجاد اشتغال در روستاها، اظهارداشت: روستاها به عنوان یک واحد تولیدی بزرگ می‌توانند با ارائه محصولات خود به بازار و یا فرآوری این محصولات موجب رونق واحدهای تولیدی شوند.اجرای طرح روستا تعاون با هدف ایجاد اشتغال هدفمند و پایدار روستائیان انجام می‌شود.

وی گفت: طرح تعاون روستا با محوریت استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در روستاها اجرا می‌شود.باید همه دستگاه‌های مربوطه با اجرای این طرح همکاری کنند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی،تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در روستاها، بهبود منزلت اجتماعی و اقتصادی مردم روستا، توسعه پایدار مناطق روستایی، رشد و توسعه روستاهای هدف ،سازماندهی سرمایه‌های خرد، افزایش مشارکت مردمی و پیشگیری از مهاجرت و ایجاد شرایط لازم برای مهاجرت معکوس از اهداف این طرح است.

محمودی با اشاره به اینکه «روستا تعاون» یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق روستایی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، اظهارکرد: راه‌اندازی تعاونی در مناطق روستایی یکی از مهم ترین اولویت‌های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شوش است که تاکنون 26 روستا در شهرستان برای اجرای این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان روستاهای هدف انتخاب شدند.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای روستاهای این شهرستان ادامه داد: با توجه به استعداد شهرستان در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعتی، فرصت مناسبی است که برای ایجاد اشتغال دست به‌کار شویم و از این فرصت برای رفع معضل بیکاری اقدام کنیم.

محمودی تصریح‌کرد: با توجه به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با نرخ سود تسهیلات بانکی 6 درصد، بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق‌های کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه گذاران در بخش کشاورزی به‌عنوان بانک‌های عامل به شمار می‌روند.

سرپرست اداره تعاون،کار‌ورفاه اجتماعی شوش این آیین نامه را شامل فعالیت‌های اقتصادی بخش غیر‌دولتی با اولویت رسته‌های اقتصادی پر‌اشتغال در مناطق هدف اجرای طرح، اعم از ایجادی، تکمیلی و توسعه در بخش‌های کشاورزی، خدماتی، معادن کوچک و صنایع دستی عنوان کرد و افزود: بخشداران و دهیاران و افراد تحصیل کرده و معتمد روستا با هماهنگی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شوش از این فرصت در جهت توانمندسازی روستاها استفاده کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار