طرح وزارت علوم برای حذف کنکور/پذیرش ویژه برای داوطلبان معدل 20

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح وزارت علوم برای حذف کنکور/پذیرش ویژه برای داوطلبان معدل 20

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درحال حاضر دانشگاه‌ها به دنبال طرحی هستند تا از میان داوطلبان ورود به دانشگاه که معدل 20 دارند دانشجویان را برای رشته‌های پرمتقاضی انتخاب کنند.

منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره زمان حذف کنکور، گفت: با پذیرش 85 درصد داوطلبان ورود به دانشگاه براساس سوابق تحصیلی در چند سال آینده کنکور حذف می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی کنکور برای 15 درصد باقی مانده حذف خواهد شد، توضیح داد: زمانی که آموزش و پرورش بتواند نمرات قابل اعتماد دوره‌های سه سال آخر متوسطه را به سازمان سنجش ارائه دهد و براساس این اطلاعات ارزیابی صورت ‌گیرد کنکور به کلی حذف خواهد شد.

برای پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه با معدل 20 باید آزمونی عادلانه برگزار شود

وزیر کابینه دوازدهم بیان کرد: در این ارزیابی باید نکته ظریفی رعایت شود؛ در شرایطی که 500 هزار نفر تمایل دارند در رشته پزشکی پذیرفته شوند در حالیکه 100 هزار نفر معدل 20 دارند تفکیک آنها به مسابقه یا امتحانی نیاز است لذا دانشگاه‌ها باید امتحانی تعریف کنند تا از این طریق از میان متقاضیان و افرادی که نمرات بالایی کسب کرده‌اند دانشجویان را برای رشته‌هایی مانند پزشکی انتخاب کنند.

زمانی که آموزش و پرورش بتواند نمرات قابل اعتماد دوره‌های سه سال آخر متوسطه را به سازمان سنجش ارائه دهد کنکور به کلی حذف خواهد شد

وی در پاسخ به اینکه در این طرح دانشگاه‌ها امتحان ورودی را برگزار می‌کند، توضیح داد: ممکن است؛ در واقع انتخاب از میان کسانی که معدل 20 به دست آورده‌اند پروژه‌ای است که در حال حاضر دانشگاه‌ها بر روی آن کار می‌کنند.

طی 2 دو سال آینده کنکور حذف می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: طی 2 دو سال آینده این پروژه اجرایی خواهد شد و کنکور حذف می شود./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار