ظرفیت خالی ۵۶ هزار نفری طرح کارورزی/ استقبال سرد تحصیلکرده های بیکار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ظرفیت خالی ۵۶ هزار نفری طرح کارورزی/ استقبال سرد تحصیلکرده های بیکار

در حالی که هدف گذاری طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی جذب ۱۵۰ هزار نفر در سال است و تا حدود ۹۴ هزار نفر از ثبت نام کنندگان در این طرح واجد شرایط تشخیص داده شدند ظرفیت جذب ۵۶ هزارفارغ التحصیل همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طرح های کاروزی(ویژه فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی)، مهارت آموزی در محیط کار واقعی(ویژه جوانان 15سال به بالا)، مشوق های کارفرمایی (حمایت از بیمه ای دولت از کارفرمایان به منظور ترغیب جذب نیروی کار) و همچنین توسعه رسته های منتخب (طرح تکاپو) 4برنامه هدفگذاری شده درقالب برنامه اشتغال فراگیر است که تیر ماه سال جاری به منظور ایجاد 970 هزار شغل ابلاغ شد.

اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی برای 150 هزار نفر است. در حالی که هدف گذاری برای ایجاد 150 هزار نفر تا پایان سال است که علاءالدین ازوجی،مدیر کل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کارورزی به عنوان یکی از طرح‌های دولت ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی گفت: از بین افرادی که در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند تاکنون بالغ بر 94 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان بیکار واجد شرایط تشخیص داده شدند که طبق مقررات اجرای طرح به واحدهای پذیرنده و کارفرمایان برای طی دوره کارورزی و آشنایی با محیط کار معرفی ‌می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته تعدادی از این افراد در واحدها و بنگاه‌های مرتبط در سطح کشور مشغول به کار شدند افزود: به زودی گزارشی از میزان افراد جذب شده در قالب اجرای طرح کارورزی ارائه می‌شود.

تا پایان سال حدود 5ماه باقی مانده است که 56 هزار نفر دیگر تا تکمیل ظرفیت این طرح باید جذب شوند.در حالی که هدف گذاری برای ایجاد طرح کاروزی دانش آموختگان دانشگاهی برای 150هزار نفر است که تا حدود 94هزار نفر از فارغ التحصیلان بیکارواجد شرایط تشخیص داده شدند و از آنجایی که این مهلت تا پایان سال است،ظرفیت جذب56هزارفارغ التحصیل همچنان وجود دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار