عملکرد 9 ماهه پرداخت تسهیلات اشتغال تشریح شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اسماعیل لله گانی در نشست خبری عصر امروز،  با اشاره به سابقه 60 ساله این بانک اظهار داشت : سامانه پرداخت الکترونیکی تسهیلاتبانک رفاه به منظور راحتی عدم عضو. متقاضیان بازنشسته در شرایط کرونا طراخی شد، و  در ابتدای اسفند ماه و در مرحله سوم، 104 هزار تسهیلات دیگر بدون حضور متقاضی پرداخت می شود.
به گزارش  تسنیم مدیر عامل بانک رفاه کارگران گفت : تا کنون 24 هزار درخواست برای درسافت تسهیلات ثبت شده که به بیش از 23 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است. این تسهیلات در اول هر ماه برای متقاضیان ماه گذشته پرداخت می شود.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیاز به عدم حضور مشتریان در بانک ، سامانه الکترونیکی پرداخت تسهیلات راه اندازی شد و انشالله در ابتدای اسفند ما 104 هزار تسهیلات قرض الحسنه دیگر طی یک روز به حساب متقاضیان واریز می شود.

مدیر عامل بانک رفاه کارگران، با اشاره به سامانه تولید که در راستای حمایت از تولید بخصوص تولید در مناطق محروم راه اندازی شده است، گفت: با توجه به بازدید از  استانهای مختلف و شناسایی ظرفیت های هر استان، و این سامانه برای فروش تولیدیان استانهای محروم که دسترسی به جایی ندارند، طراحی شده است. حتی با صادرکنندگان نیز در این زمینه صحبت شده است.

لله گانی خاطر نشان کرد: سامانه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی نیز با محوریت اصلی این سازمان راه اندازی شده و انشالله الکترنیکی شدن نسخ نیز با اعلام سازمان تأمین احتماعی انجام میشود.

*امار تسهیلات پرداخت شده طی 9ماه ابتدایی سال جاری

مدیر عامل بانک رفاه کارگران با ارایه آمار تسهیلات برداخت شده این بانک در ٩ ماهه ابتدایی سال جاری، اظهار داشت: هزار و 879 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های کوچک بزرگ،  471 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش آب، کشاورزی و مسکن، 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، 9هزار و 500 فقره تسهیلات به مشاغل خانگی و طرح های مددجویی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هزار و 170  میلیارد ریال تسهیلات نیز بر اساس قرارداد صندوق توسعه ملی، 71 هزار میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی در قالب 55 هزار فقره صادر شده است ، همچنین، 39 هزار و 800 فقره  تسهیلات  قرض الحسنه برای ازدواج و تهیه جهیزیه بالغ بر 21 هزار میلیارد ریال، 37 هزار میلیارد ریال نیز بابت طرح های فعال تولیدی، 63 هزار میلیاردریال نیز بابت تسهیلات به واخد های تولیدی، اعطا شده است.

لله گانی تصریح کرد: به میزان 7 هزار و 500 فقره تسهیلات به مبلغ 1500 میلیارد ریال برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در 9 ماهه ابتدایی سال جاری پرداخت شده است.

مدیر عامل بانک رفاه  خاطر نشان کرد: تخصیص تسهیلات قرض الحسنه و مرابحه، تسهیلات ارزان قیمت برای استانهای محروم در قالب تثبیت اشتغال، حضور در طرح های ملی راه اهن، سد سازی و .. از دیگر اقداماتی است که انجام شده است زیرا و بانک رفاه یک بانک تجاری بوده و بر اساس ماده ٥٦ می تواند در تامین مالی بخش عمرانی کمک کند.

وی ادامه داد:  طرح امید رفاه برای صندوق های قرض الحسنه راه اندازی شد و افراد پساز ثبت نام می توانند تسهیلات خود را از طریق بانک دریافت کنند. همچنین در طرح کرامت نیز مشمولان می توانند پس از ثبت نام تا یک میلیادر ریال برای تعمیر واحد مسکونی خود تسهیلاتدریافت کنند.

لله گانی خاطر نشان کرد: طرح پاک و طرح باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی از دیگر طرح هایی است که انجام شده و بر اساس طرح باشگاه مشتریان، فروشکاه های مختلفی می توانند کالا عرضه کنند و بازنشستگان استفاده کنند و از حقوق آنها کسر می شود.

*توسعه فناوری اطاعات و بانکداری نسل چهار

مدیر عامل بانک رفاه کارگران  با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش فناوری اطلاعات گفت: توسعه خدمات اپلیکشن موبایل بانک رفاه، طراحی سامانه انبار داری، سامانه مدیریت ریسک نقدی و عملیاتی، توسعه خدمات موبایل بانک و اینترنت بانک، فعال شدن غیر حضوری، افتتاح حساب غیر حضوری  از اقداماتی است که در این بخش انجام شده است.
وی تأکید با توجه به سال جهش تولید و لزوم حمایت از واحدهای تولیدی،  افزود: در طرح های حمایت از تولید و صنعت  از شرکت های مختلفی بازدید کردیم و سعی شد مشکلات واحد ها دیده شود و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی  با اشاره به اعتبار 16 هزار میلیارد دلاری برای ساخت بیمارستان بیان کرد:  طراحی پلتفرم بانکداری باز نیز در راستای بانکداری نسل ٤ راه اندازی شده است.  و در نهایت نیز  اعطای تسهیلات به بیمه نشده ها، کسب و کارهای تعطیل شده و حمایت مالی از ستادهای کرونا استانها نیز از دیگر اقداماتی است که توسط بانک رفاه در بخش کرونا انجام شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار