عنوان «مجازی» از مدرک فارغ‌التحصیلان آموزش الکترونیکی حذف می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عنوان «مجازی» از مدرک فارغ‌التحصیلان آموزش الکترونیکی حذف می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین مدرک تحصیلی آموزش الکترونیکی با سایر آموزش‌ها وجود ندارد، گفت: در حال رایزنی با مسوولان وزارت علوم هستیم که عنوان مجازی در مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان آموزش الکترونیکی دانشگاه تهران حذف شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین حسینی در دوازدهمین همایش یادگیری الکترونیک که امروز در سالن الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران یکی از اولین دانشگاه‌هایی بود که به حوزه آموزش الکترونیک ورود پیدا کرد، اظهار کرد: مرکز آموزش الکترونیکی این دانشگاه در سال 1383 تاسیس شد و از همان زمان مجوز جذب دانشجو در دوره مجازی برای همه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه اخذ شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه تهران در بیش از 70 رشته آموزشی، در دوره مجازی دانشجو جذب می‌کند، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 12 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی در دوره مجازی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شدند و در حال حاضر نیز حدود 2000 دانشجو در این دوره‌ها مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم آموزش الکترونیکی که اگر زیرساخت‌های لازم را داشته باشد، می‌تواند به آموزش‌های دیگر نیز کمک کند و باید سطح کیفی این آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که تفاوتی با آموزش‌های روتین نداشته باشد.

دکتر حسینی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه تهران فقط در مقطع کارشناسی ارشد برای دوره‌های مجازی دانشجو جذب می‌کند که البته در بحث پذیرش دانشجوی بین‌المللی نظیر رشته ایران‌شناسی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز به شیوه مجازی دانشجو جذب می‌کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای حذف عنوان “مجازی” در مدرک فارغ‌التحصیلان دوره‌های الکترونیکی خبر داد و گفت: از دیدگاه ما هیچ تفاوتی بین آموزش‌های مجازی و سایر آموزش‌های دانشگاه تهران وجود ندارد اما براساس نظام‌نامه ابلاغی وزارت علوم عنوان “مجازی” در مدرک فارغ‌التحصیلان ذکر می‌شود که البته در حال رایزنی با مقامات وزارت علوم هستیم که این عنوان در آینده نزدیک حذف شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار