فرآیند رسیدگی به درخواست‌های الکترونیکی بیمه بیکاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بر اساس ابلاغیه معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری تا پایان اردیبهشت سال ۹۹ انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مصطفی سالاری، رئیس سازمان تأمین اجتماعی در ابلاغیه‌ای مشترک با اشاره به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری به عنوان جامعه هدف تاکید کردند: سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی‌های غیر دولتی و همچنین حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه طراحی شده است.

‎در ادامه این دستور العمل اداری آمده است که «بر اساس این دستورالعمل ضروری است ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری از سامانه فوق که حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه در سامانه مربوطه ثبت نام و تقاضا کنند، نسبت به بررسی غیرحضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته‌های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری بابت ماه‌های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ نسبت به ارسال لیست مشمولین به شعب تأمین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند».

در این ابلاغیه همچنین تاکید شده است که استمرار پرداخت مقرری بیمه بیکاری پس از پایان ۳ ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت مستلزم رسیدگی حضوری و طرح پرونده در کمیته‌های دونفره خواهد بود. همچنین شعب تأمین اجتماعی موظفند در چارچوب قوانین مربوطه و در اسرع وقت نسبت به برقراری بیمه بیکاری برای افراد مشمول برای مدت زمان مقرر در این دستورالعمل اقدام و نتیجه را به ادارات مربوطه و متقاضی اعلام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار