فردا آخرین مهلت ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی
مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام برای پرداخت وام قرض‌الحسنه شهریه به دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و علمی-کاربردی که تا 15 دی ماه تمدید شده بود، فردا پایان می‌یابد.

به گزارش ایسنا، ذوالفقار یزدان‌مهر ضمن اعلام این خبر گفت: مهلت ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه شهریه به دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و علمی-کاربردی فردا شنبه 15 دی ماه پایان می‌یابد.

وی افزود: در سال جاری مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار بابت وام شهریه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و علمی-کاربردی در نظر گرفته‌ شده است که این وام براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقد شده از طریق این بانک پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه تصریح کرد: مبلغ این وام در هر نیم سال برای دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ۵ میلیون ریال(پانصد هزار تومان)، کارشناسی ارشد ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال(یک‌میلیون و ۵۰ هزار تومان) و دوره دکتری ۲۵ میلیون ریال(۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

یزدان‌مهر ادامه داد: براساس تقویم صندوق رفاه دانشجویان، ۳۰ آذرماه مهلت ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی به پایان می‌رسید اما با توجه به درخواست دانشگاهها برای تمدید زمان ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی تا 15 دی‌ماه تمدید شد؛ دانشجویان می‌توانند برای دریافت وام به پرتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس bp.swf.ir و یا صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه محل تحصیل درخواست خود مراجعه کنند.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بازپرداخت این وام گفت: بازپرداخت این وام پس از زمان فارغ‌التحصیلی دانشجو در اقساط ۶۰ ماهه بوده و کارمزد آن ۳ درصد است.

یزدان مهر در پایان بیان کرد: دانشجویان برای دریافت این وام لازم است فقط یک‌ بار به شعب بانک مراجعه کنند و با تشکیل پرونده نیاز به مراجعه مجدد در ترم‌های آتی نیست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار