فعالیت‌های سازمان امور دانشجویان با سامانه سجاد تداوم یافت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

صدیقی گفت: استفاده از سامانه سجاد برای خدمت رسانی به دانشجویان موجب شد فعالیت‌های سازمان امور دانشجویان تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان  در نشست مجازی با کارکنان سازمان امور دانشجویان با اشاره به آثار و پیامد‌های کرونا در ارائه خدمات بخش‌های مختلف به جامعه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک سامانه سجاد برای خدمت رسانی به دانشجویان موجب شد فعالیت‌های سازمان امور دانشجویان همچون سال‌های گذشته تداوم یابد و ارائه خدمات سرعت بیشتری بگیرد.

صدیقی با اشاره به اینکه بستر استفاده از دولت الکترونیک در قالب سامانه سجاد در سال‌های گذشته در سازمان امور دانشجویان فراهم شده بود گفت:  در ایام کرونا که باید حضور ارباب رجوع کاهش می‌یافت، این سامانه به کمک سازمان آمد و خللی در خدمات سازمان اتفاق نیفتاد.

او گفت: بخش فناوری اطلاعات، نقش مهمی در موفقیت‌های این سازمان در ارائه خدمات و رضایت ارباب رجوع در سال ۹۹ دارد. پشتیبانی از سامانه‌های آنلاین و برگزاری نشست‌های مجازی مختلف هم اندیشی و آموزشی، حاصل کوشش همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در بخش بورس و اعزام به خارج سال متفاوتی را پشت سرگذاشتیم؛ تمرکز فعالیت‌های این اداره کل بر فرصت‌های تحقیقاتی داخلی، اعزام با هزینه شخصی و سامان دهی موسسات اعزام دانشجو بود.

صدیقی در خصوص عملکرد اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی تصریح کرد: جذب دانشجوی بین المللی که از سال‌های گذشته آغاز شده بود هم اکنون در دانشگاه‌ها نهادینه شده است و مسیر با سرعت بیشتری به جلو می‌رود به صورتی که تعداد دانشجویان بین المللی در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد زیادی دارد و به بیش از ۵۷ هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص عملکرد حوزه تربیت بدنی گفت: اداره کل تربیت بدنی در زمینه تقویت زیر ساخت‌ها و فضای ورزشی دانشگاه‌ها، به طور ویژه عمل کرده و از بخش‌های فعال وزارت علوم بوده است.

صدیقی، فعالیت مدیریت و کارکنان دفتر مشاوره و سلامت سازمان و همکاران مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها را قابل توجه توصیف کرد و گفت: فعالیت مراکز مشاوره در ایام کرونا نه تنها تعطیل نشد بلکه چند برابر شد و خدمات مشاوره‌ای بیشتری هم به دانشجویان داده شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تجلیل از فعالیت جدید اداره کل امور دانش آموختگان در صدور گواهی اصالت مدرک تحصیلی با کیوآرکد (کد صحت) گفت: این اداره در استفاده از سامانه سجاد و ارائه خدمات غیر حضوری پیشگام بوده است.

صدیقی با اشاره به فعالیت‌های متنوع و متعدد اداره کل امور دانشجویان داخل گفت: همکاران ما در این بخش نیز در بهره گیری از سامانه سجاد و الکترونیکی کردن فعالیت‌ها پیشگام بودند و پاسخگویی به در خواست‌های دانشجویان در بخش‌های انتقال و مهمانی، کمیسیون موارد خاص، شورای مرکزی انضباطی، لغو تعهد آموزش رایگان و تایید مدارک تحصیلی، با سرعت و دقت پیگری شده و مراجعات حضوری به این اداره کل کاهش چشمگیری داشت.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تحقق ماموریت‌های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر برای سازمان بسیار حائز اهمیت است. در سال ۱۳۹۹ کوشش شد با اصلاح آیین نامه و بخشنامه‌ها امکان ارائه خدمات بهتری در این حوزه فراهم شود که در سال ۱۴۰۰ با ابلاغ آیین نامه‌های مصوب به ویژه در بخش خدمات آموزشی این هدف تحقق خواهد یافت.

او دفتر حقوقی سازمان امور دانشجویان را از بخش‌هایی نام برد که کاملا مطابق با قوانین و در یک بستر تعریف شده فعالیت می‌کند و مدیریت و کارکنان این دفتر نقش مهمی در رضایت ارباب رجوع و تحقق ماموریت‌های سازمان دارند.

صدیقی گفت: بدون تلاش‌ها و فعالیت‌های همکاران ما در این معاونت، هیچکدام از سایر بخش‌ها نمی‌توانستند خدمتی ارائه کنند و زیربنا و بنیه فعالیت‌های سازمان، تلاش‌های مدیریت و کارکنان امور اداری، مالی و خدمات بوده است.

او به رشد فعالیت‌ها و خدمات صندوق رفاه دانشجویان، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۰ شاهد تداوم این فعالیت‌ها و رونق بیشتر تلاش‌های این حوزه‌ها باشیم.

انتهای پیام /

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار