فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی وابسته به دولت متوقف شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی وابسته به دولت متوقف شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت واحد‌های علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی در سراسر کشور در قالب طرح ساماندهی متوقف شده است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،منصور غلامی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه دومین کنگره بین المللی جندی شاپور در سالن جلسات دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: دانشگاه‌های علمی کاربردی باید در راستای مهارت افزایی افراد شاغل و تحصیل حین اشتغال فعالیت داشته باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: طبق این آئین نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی درخصوص اهداف دومین کنگره بین المللی جندی شاپور نیز گفت: دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول باید برای اتصال افکار مردم به جندی شاپور باستان برنامه ریزی داشته باشد و این قدمت را در افکار عمومی نهادینه کند.

غلامی افزود: هنوز نماد خاصی برای دانشگاه جندی شاپور دزفول طراحی نشده، ولی ضمن طراحی در ورودی ساختمان وزارت علوم جمله ‘ما وارث دانشگاه جندی شاپور هستیم’ حک خواهد شد.

۳۸ درصد اساتید دانشگاهی کشوررا بانوان شامل می‌شوند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود ۵۰ درصد دانشجویان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، ولی سهم اساتید زن ۳۸ درصد است.
وی با اشاره به فعال بودن ۱۹۰ مرکز رشد در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: محصولات این پارک‌ها در داخل و خارج کشور به فروش می‌رسند.

غلامی با بیان اینکه دستاورد‌های فناورانه زیادی بدون فروش ارزی مناسب در سال جاری عرضه شده است، افزود: طرح مهارت افزایی برای دانشجویان کشور اجرا شده که این طرح، اشتغال پذیری دانشجویان را به همراه دارد.

دانشگاه جامعه محور به رفع مشکلات کشور کمک می‌کند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه جامعه محور به مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور می‌پردازد و به رفع مشکلات به یاری دستگاه‌های اجرایی می‌شتابد.

وی رفع مسایل اجتماعی را یکی از اولویت‌های سال‌های اخیر وزارت علوم دانست و افزود: خوشه‌های علمی در سطح دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های کشور شکل گرفته اند و به صورت تخصصی به تحلیل و بررسی مشکلات اجتماع می‌پردازند.

غلامی گفت: براساس گزارش‌ها و تحلیل‌هایی که در این خوشه‌ها انجام می‌شود برنامه‌هایی به دستگاه‌های اجرایی (رئیس جمهوری و معاونان) پیشنهاد خواهد شد ضمن اینکه قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های مشترکی نیز در این خصوص امضا می‌شود.

دومین کنگره بین المللی جندی شاپور که از امروز سه شنبه با حضور میهمانان خارجی و مسئولان کشوری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول آغاز شده تا فردا ادامه دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار