فعلاً قولی به معلمان نیروی آزاد برای استخدام در آموزش‌وپرورش نمی‌دهیم

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

فعلاً قولی به معلمان نیروی آزاد برای استخدام در آموزش‌وپرورش نمی‌دهیم

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت استخدامی معلمان نیروهای آزاد گفت: پیگیری وضعیت معلمین نیروی آزاد به این معنی نیست که از اکنون حقی برای این عزیزان در استخدام ایجاد شود.
سید کاظم دل‌خوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تعیین تکلیف گروه‌های بلاتکلیف آموزش‌وپرورش در دوره‌های اخیر مجلس اظهار کرد: قریب به 130 هزار نیروی بلاتکلیف در آموزش‌وپرورش وجود داشت که در این چند دوره مجلس تعیین تکلیف شده بود و تعدادی آموزگار و مربی پیش‌دبستانی باقی‌مانده بود که با رسیدگی ماده 17 تقریباً مشکل این معلمین نیز برطرف شده است.
وی با اشاره به حضور 200 هزار معلم نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در بدنه آموزشی کشور افزود: فعلاً سخنی از استخدام معلمین نیروهای آزاد نیست اما در آینده اگر بنا باشد برای رفع کمبود نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از نیروهایی استفاده شود قطعاً خارج از این مجموعه نخواهد بود.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پیگیری وضعیت معلمین نیروی آزاد به این معنی نیست که از اکنون حقی برای این عزیزان در استخدام ایجاد شود گفت: روند استخدام روند خاصی است، ازاین‌رو، فعلاً قولی به معلمان نیروی آزاد برای استخدام در آموزش‌وپرورش نمی‌دهیم اما در تلاش هستیم تا برخی از خدمات ازجمله بیمه برای این 200 هزار معلم انجام شود.
دل‌خوش با اشاره به وجود نیروهای بلاتکلیف در بدنه آموزشی کشور بیان کرد: تنها آموزش‌وپرورش با این موضوع مواجه نیست چراکه در تمام دستگاه‌های کشور نیروهای بلاتکلیف مشغول به کار هستند که تاکنون تعیین وضعیت نشده‌اند بنابراین در خصوص وضعیت معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی تا جایی که در توان ما بوده و منابع کشوری اجازه دهد کمک می‌کنیم.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید برنشست‌هایی پیرامون حل مشکلات معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی گفت: صندوق حمایت از مدارس غیردولتی با هدف کمک به مشکلات معلمان نیروی آزاد در حال اجراست و آموزش‌وپرورش نیز آن را پیگیری می‌کند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار