فعلا هیچ رشته کارشناسی در دانشگاه چمران اهواز حذف یا محدود نمی‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: حذف یا محدود شدن رشته‌های کارشناسی فعلاً گریبان‌گیر دانشگاه شهید چمران اهواز نشده‌ است.

علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا قرار است برخی از رشته‌های کارشناسی محدود شوند؟ اظهار کرد: حذف یا محدود شدن رشته‌های کارشناسی فعلاً گریبان‌گیر دانشگاه شهید چمران نشده ‌است. از دو سال پیش چهار یا پنج رشته تکمیل ظرفیت نشدند که منجر به تکمیل ظرفیت از طریق پذیرش در رشته‌های بدون آزمون شد.

وی افزود: خوشبختانه در سال ۹۹ ظرفیت همه‌ رشته‌های کارشناسی تکمیل شد و مشکل خاصی وجود نداشت. در خصوص سال تحصیلی جدید باید منتظر بهبود یافتن وضعیت شیوع کرونا باشیم، اما طبیعتاً شیوع این بیماری بر همه‌ دانشگاه‌ها مؤثر بوده است. امیدواریم سال ۱۴۰۰ نیز ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی تحت تأثیر قرار نگیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دوم دانشگاه،  ادامه داد: در دانشگاه مشغول تدوین برنامه راهبردی پنج ساله‌ دوم هستیم؛ بخش بزرگی از این برنامه مربوط به آموزش است و یکی از کارهایی که باید انجام شود، آمایش سرزمینی و آموزشی است. در این آمایش بررسی می‌شود که آیا همه‌ رشته‌هایی که در دانشگاه ارائه می‌شوند مورد نیاز هستند یا خیر؟ در واقع باید در استان نیازسنجی شود که چه رشته‌هایی مورد نیاز ۱۰ سال‌ آینده‌ هستند.

جلیلی‌فر در پایان گفت: در برنامه‌ دوم دانشگاه ممکن است برخی از رشته‌ها حذف و یا اضافه شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار