فقط دریافت هزینه بیمه و کتب درسی در هنگام ثبت‌نام مجاز است

دسته ها: اخبار استان اخبار

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خوزستان:
فقط دریافت هزینه بیمه و کتب درسی در هنگام ثبت‌نام مجاز است
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اخذ هرگونه وجه از دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام جز هزینه بیمه و کتب درسی، ممنوع است.

اردشیر شجاعی با بیان این‌که فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان هنوز ادامه دارد، اظهار کرد: تا زمانی‌که تمام نوآموزان برای ورود به پایه اول در مدرسه، سنجش سلامت خود را انجام دهند همچنان فرآیند ثبت‌نام ادامه خواهد داشت اما همواره توصیه کرده‌ایم که اولیا در زمان تعیین‌شده و هر چه زودتر نسبت به ثبت‌نام نوآموزان خود اقدام کنند.

وی در خصوص هزینه‌های زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان و نحوه پرداخت آن، گفت: اولیا در زمان ثبت‌نام فقط هزینه بیمه و کتب درسی را پرداخت می‌کنند که برای هر پایه توسط وزارت آموزش و پرورش مشخص شده و در دوره ابتدایی از 12 تا 19 هزار تومان است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان درباره زمان توزیع کتب بین دانش‌آموزان با اشاره به این‌که هم‌اکنون کتب برخی پایه‌ها در ادارات آموزش و پرورش وجود دارد، خاطرنشان کرد: کتب درسی از نخستین روز آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

شجاعی با تأکید بر این‌که در زمان ثبت‌نام از اخذ هر گونه هزینه اضافی جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: مدارس اجازه ندارند جز هزینه مشخص شده، مبلغی را دریافت کنند و در صورت مشاهده اخذ هرگونه هزینه اضافی توسط ادارات ارزیابی و نظارت آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که مدارس برای ارائه خدمات بهتر آموزشی به کمک اولیا نیاز دارند به همین جهت این انتظار وجود دارد که خانواده‌ها به خانه‌های دوم فرزندان خود کمک کنند تا بتوان امکانات بهتری در اختیار آن‌ها قرار داد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: البته در استان اولیا خیر بسیاری وجود دارد که نگاه یاری‌گرانه به مدارس دارند.

اخبار استان اخبار