فقط ۰.۲۳ درصد کل نیروی کار فعال در بخش صنعت دکترا دارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فقط ۰.۲۳ درصد کل نیروی کار فعال در بخش صنعت دکترا دارند

آمارها حاکی از این است که بخش صنعت بیشتر نیروی کار ساده با تحصیلات پایین را جذب می کند و تقاضای بخش صنعت برای نیروی کار بالاتر از لیسانس بسیار اندک است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکی از مهترین تحولات در بخش صنعت،تغییر در ترکیب نیروی انسانی شاغل بر حسب سواد و تحصیلات است. در طول زمان از سهم نیروی کار بی سواد و کسانی که تحصیلات کمتر از دیپلم دارند کاسته شده است و بر سهم سایر سطوح تحصیلات،از جمله دیپلم و فوق دیپلم افزوده شده است. اگرچه سهم شاغلان لیسانس و بالاتر نیز در طول زمان اضافه شده است.

اما به هر حال سهم بالای نیروی کار شاغل در بخش صنعت را افرادی تشکیل می دهند که تحصیلات دیپلم و کمتر از دیپلم دارند. بعد از آن نیروی کار با تحصیلات لیسانس بیشترین سهم را از کل شاغلان صنعتی به خود اختتصاص می دهند. شواهد فوق نشان می دهد که بخش صنعت بیشتر نیروی کار ساده با تحصیلات پایین جذب می کند و تقاضای بخش صنعت برای نیروی کار بالاتر از لیسانس بسیار اندک است.

بر این اساس در سال 1393 تنها 0.23 درصد کل نیروی فعال در بخش صنعت دارای مدرک دکترا بوده و این رقم برای فوق لیسانس ها 2 درصد اعلام شده است.

فقط ۰.۲۳ درصد کل نیروی کار فعال در بخش صنعت دکترا دارند

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار