فهرست کاربردی سرویس های پخش موسیقی همراه

دسته ها: اخبار

شما چقدر از سرویس‌های پخش موسیقی به صورت آنلاین به عنوان جایگزین هایی برای دانلود موسیقی استفاده می‌کنید؟ به تازگی در مرکز بروزرسانی شاهد افزایش عمده تعداد هواداران اپلیکیشن های پخش موسیقی آنلاین هستیم. این اصل ما را بر آن داشت تا به بررسی مفصل تر این موضوع بپردازیم. از میان ۵ سرویس مطرح در این زمینه دو مورد از بهترین ها، بدون هیچ مشکلی از داخل کشور بدون محدودیت در دسترس هستند. در این مطلب به بررسی برترین سرویس های ارائه کننده این خدمات و چگونگی دسترسی به آنها میپردازیم. با ما همراه باشید.

در تحقیقات صورت گرفته آمده است که در سال اخیر میزان افزایش پخش موسیقی بصورت انلاین با 54 درصد افزایش موجه بود. این در حالیست که میزان دانلود و خرید موسیقی (برای نگهداری و پخش مجدد بصورت آفلاین) با 9 درصد کاهش موجه بوده است. به نظر میرسد با ظهور فناوری های نسل سه و چهار ارتباطی در شهر های بزرگ ایران نیز استفاده از این سرویس ها بسیار پر طرفدار واقع شده است.

iTunes Radio: سرویس پخش موسیقی آنلاین آیتونز که در واقع یک رادیوی اینترنتی است اما بعلت نداشتن محدودیت پخش در زمان و مکان و همچنین کیفیت بالای پخش به سرعت طرفداران بسیاری را جذب کرده است. استفاده از این سرویس از داخل نرم افزار آیتونز و دستگاه های اپل شما رایگان بوده و در ایران نیز بدون هیچ محدودیتی قابل بهره وری میباشد. شما در حین حرکت نیز میتوانید با داشتن سرعت حد اقل 30 کیلو بایت بر ثانیه در هنگام موجودیت در پوشش نسل سوم یا چهارم از این سرویس استفاده کنید. گاهی اوقات نیز خوانندگان مشهور به انتشار آلبوم هایشان برای پخش، مدتها قبل از انتشار نهایی بر روی این سرویس میپردازند که یک مزیت منحصر به فرد برای کاربران اپل محسوب میشود. در هنگام استفاده از این سرویس میتوانید در خواست پخش یک آلبوم خاص را بدهید. البته کانال های رایدیویی این سرویس زنده نیستند و به درخواست کاربر تعیین میشوند. استفاده از این سرویس به کاربران نرم افزار آیتونز بر روی مک و ویندوز و همچنین دستگاه های اپل محدود میشود. 

نحوه دسترسی: در هنگام ساخت Apple ID که قرار است بر روی دستگاه شما برای انجام خرید ها از آن استفاده شود کافی است کشور آمریکا بعنوان کشور شما انتخاب شود و سپس شما بدون هیچ محدودیت میتوانید از داخل کشور بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن جانبی از این سرویس استفاده کنید.

iHeart Radio: یک سرویس رادیوی اینترنتی که کلیه کانال های رادیویی امریکا را بدون محدودیت پخش میکند. این سرویس امکان انتخاب آلبوم های انتخابی توسط کاربر را برای پخش ندارد. البته از کانال های رادیویی معتبر تری پشتیبانی میکند و شامل کانال های رایدیویی زنده نیز هست.

نحوه دسترسی: این سرویس براحتی از طریق اپلیکیشن مخصوصش بر روی اندروید، iOS و همچنین از طریق وبسایتش بصورت آنلاین و بدون محدودیت از داخل کشور در دسترس است. حد اقل سرعت ۶۰ کیلو بایت بر ثانیه برای استفاده از این سرویس مورد نیاز است. 

Spotify: یک سرویس تخصصی برای پخش موسیقی است که دارای اپلیکیشن خای مخصوص خود در پلت فرم های اندروید، آی او اس، ویندوز و مک هم میباشد و اجرای موسیقی در هر موقعیت زمانی و مکانی را مهیا میسازد. برای استفاده از امکانات نامحدود این سرویس باید با پرداخت هزینه ماهانه 10 دلار از طریق گیفت کارت های موجود سرویس را بروز کنید. همچنین شایان ذکر است کیفیت فایل های صوتی این سرویس مشابه آیتونز (M4A 256kbp) میباشد و هر شنونده ای را راضی خواهد کرد. این سرویس تقریبا بی نقص است و به علت داشتن آرشیو کاملی از ترانه های خارجی و همچنین ایرانیان داخل و خارج کشور بسیار مورد توجه است. 

نحوه دسترسی: این سرویس در ایران بعلت تحریم های صورت گرفته بدون داشتن آی پی مخصوص یکی از کشور های اروپایی قابل استفاده نیست. در هنگام ثبت نام باید از یک سرویس وی پی ان استفاده کنید و نام کشور ارائه کننده وی پی ان را نیز بدانید. سپس از نام همان کشور بعنوان کشور خود برای انجام ثبت نام استفاده نمایید. سپس در هنگام پخش موسیقی نیز باید از همان وی پی ان بصورت مداوم استفاده کنید.با توجه به مسدود نبودن دسترسی به این سرویس در داخل کشور، اقداماتی برای رفع تحریم این سرویس انجام شده اما هنوز در دست بررسی توسط مقامات این سرویس دهنده میباشد.

Beats: سرویس پخش موسیقی آنلاین با امکان سفارشی سازی Playlist  و هوشمند سازی انتخاب ترانه ها بر اساس وضع روحی کاربر و آب و هوای روز. برای استفاده از این سرویس باید از اپلیکیشن مخصوص آن بر روی iOS استفاده کنید. 

نحوه دسترسی: این سرویس در ایران بعلت تحریم های صورت گرفته بدون داشتن آی پی مخصوص آمریکا قابل استفاده نیست. بدین منظور میتوانید از خدمات Open وی پی ان استفاده کنید. ضمنا در حین استفاده باید خدمات Location Services در داخل تنظیمات شما بر روی OFF قرار گیرد.

Pandora: سرویس پخش موسیقی آنلاین با حد اقل سرعت اینترنت.  این سرویس نیز در ایران بعلت تحریم های صورت گرفته بدون داشتن آی پی مخصوص آمریکا قابل استفاده نیست. بدین منظور میتوانید از خدمات Open وی پی ان استفاده کنید. ضمنا در حین استفاده باید خدمات Location Services در داخل تنظیمات شما بر روی OFF قرار گیرد.

اخبار