فیسبوک نحوه شمارش لایک ها را تغییر میدهد

دسته ها: اخبار

فیس‌بوک اعلام کرده است در هفته‌های آتی در نحوه شمارش “لایک”های صفحات تجاری و افراد مشهور در فیس‌بوک تغییراتی ایجاد خواهد شد. “لایک” کسانی که دیگر در فیس‌بوک فعال نیستند یا فوت کرده‌اند از مجموع “لایک”ها حذف می‌شود.

 

کمپانی فیس‌بوک روز پنج‌شنبه ۵ مارچ اعلام کرد ساز و کار شمارش “لایک”ها را در این شبکه اجتماعی پرطرفدار تغییر می‌‌دهد.

این تغییر شامل حذف “لایک”ها از صفحات دیگر کمپانی‌ها یا افراد مشهور در فیس‌بوک خواهد بود. فیس‌بوک قرار است “لایک”هایی را که کاربرانی زده‌اند که زمانی صفحه فعال داشته‌اند و حالا فیس‌بوک را ترک کرده‌اند (deactivate) یا “لایک”های آن دسته از کاربرانی را که حالا درگذشته‌اند از مجموع لایک‌های یک صفحه کم کند.

فیس‌بوک این خبر را در یک پست وبلاگی اعلام کرد و نوید داد که این اقدام باعث خواهد شد شرکت‌های تجاری که در فیس‌بوک صفحه دارند تصویر روشن‌تر و دقیق‌تری از مخاطبان صفحه خود داشته باشند زیرا تا زمانی‌که “لایک”های بی پشتوانه وجود دارند داشتن چنین تصویری غیرممکن است.بنا بر اعلام فیس‌بوک٬ در هفته‌های آتی٬ مدیران صفحات موجود در فیس‌بوک باید انتظار کاهش خفیفی در تعداد کسانی که صفحه‌ آن‌ها را “لایک” کرده‌اند داشته باشند. بنا بر پست وبلاگی فیس‌بوک٬”این مهم است که به خاطر بیاورید٬ این کاهش لایک به کسانی برمی‌گردد که خود پیش از این غیرفعال شده‌‌اند.”

اگرچه ممکن است این خبر خوشایندی برای صاحبان موسسات تجاری که در فیس‌بوک صفحه دارد نباشد اما با توجه به گزارش وب‌سایت Mashable می‌توان جور دیگر به این موضوع نگاه کرد. به گزارش مشابل این اقدام فیس‌بوک می‌تواند حتی برای کمپانی‌ها سود هم به همراه داشته باشد چرا که میزان “لایک”ها معمولا برای مخاطبان مهم است و به محض این‌که فیس‌بوک اقدام به تغییر تعداد لایک‌ها کند بار دیگر توجه مخاطبان به تعداد لایک‌های صفحات جلب می‌شود که کمپانی‌ها می‌توانند از این موضوع سود برند.

بر اساس اعلام فیس‌بوک “لایک” کسانی که صفحه خود را غیرفعال کرده بودند ولی پس از مدتی مجددا به فیس‌بوک رجوع می‌کنند٬ در هنگام رجوع به مجموع “لایک”‌های یک صفحه افزوده خواهد شد.

فیس‌بوک٬ بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان٬ که حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر دارد، شاخصیرا ایجاد کرده است که در آن میزان “لایک”ها یا کامنت‌ها می‌تواند به سادگی نشانگر اعتبار یک نوشته یا یک ایده باشند.

 

منبع:dw

اخبار