قانون ۳ درصد استخدام معلولان در کشور رعایت نمی‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر عامل انجمن اصلاح ساختار معلولان خوزستان گفت: طبق قانون باید ۳ درصد اشتغال دستگاه‌ها و سازمان‌ها به معلولان اختصاص داده شود که رعایت نمی‌شود. سازمان بهزیستی خودش هم به این قانون عمل نمی‌کند.

مهین افضلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، مدیریت شهری و طراحی شهرهای خوزستان بویژه اهواز برای معلولان نامناسب است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و بیکاری یکی از دیگر مشکلات معلولان است. نبود اشتغال پایدار و مناسب افراد دارای معلولیت را هم از نظر روحی، روانی و هم از نظر جسمی و حرکتی دچار مشکل کرده است.

مدیر عامل انجمن اصلاح ساختار معلولان خوزستان بیان داشت: افراد معلول با اینکه دارای تحصیلات تکمیلی هستند، با مشکل اشتغال دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق قانون باید 3 درصد اشتغال به معلولان اختصاص داده شود که رعایت نمی‌شود.

وی گفت: متاسفانه خود سازمان بهزیستی هم افراد دارای معلولیت را استخدام نمی‌کند، وزارت آموزش و پرورش بطور رسمی اعلام کرد که از استخدام افراد معلول معذور است، یعنی این قانون 3 درصد هیچ ارزش اجرای ندارد.

افضلان به مسئله مسکن افراد معلول اشاره و گفت: یکی از مشکلات اساسی افراد معلول، مسئله مسکن است و دستگاه‌های متولی و حمایتی باید برای مسکن افراد معلول چاره اندیشی کنند. حمایت‌ها از این قشر به درستی انجام نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، 86هزار و802 معلول در خوزستان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد معلول شناسایی شده 31هزار و 107 نفر معلولین جسمی حرکتی بیشترین آمار را دارند و بعد از این گروه، معلولین ذهنی( 22هزار و554 نفر) ، معلولین شنوایی( 9 هزار و 842 نفر) و معلولین بینایی( 9هزار و 347 نفر) قرار دارند که از خدمات سازمان بهره مند هستند.

اخبار استان اخبار