قرار گرفتن دانشگاه رامین خوزستان در فهرست دانشگاه‌های مورد تأیید عراق

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

با پيگيري‌های دفتر روابط بين‌الملل دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان و تلاش‌ رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق، این دانشگاه در فهرست دانشگاه‌هاي معتبر و مورد تأیید وزارت آموزش عالي و پژوهش‌هاي علمي عراق قرار گرفت.

سعید محمدزاده رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان اظهار کرد: در مدیریت آموزش عالی تأیید مدرک یک دانشگاه از سوی یک کشور دیگر می‌تواند در توسعه آموزش عالی برای آن دانشگاه بسیار مؤثر باشد چراکه هم مبادلات علمی و جذب دانشجو از آن کشور تسهیل می‌شود.

وی افزود: یکی از مواردی که برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در آن دانشگاه است؛ با تأیید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از سوی وزارت آموزش عالي و پژوهش‌هاي علمي عراق می‌توانیم به‌راحتی دانشجویان عراقی را از سال آینده در رشته‌ها و مقاطع مختلف جذب و پذیرش کنیم.

رئیس گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان گفت: همچنین انجام کارهای تحقیقاتی و علمی در زمینه‌های مختلف با محققان دانشگاه‌های عراقی در برنامه دانشگاه قرار دارد؛ به‌طور مثال می‌توانیم در حوزه‌های مختلف مانند شوری آب، کم‌آبی، گردوغبار و مسائل زیست‌محیطی کارهای مشترک تعریف کنیم.

محمدزاده ادامه داد: به‌همین منظور در سال تحصیلی جدید از دانشگاه‌های بصره و قاسم‌الخضراء بازدید و احتمالاً همکاری‌هایی نیز با وزارت کشاورزی عراق خواهیم داشت؛ البته مهم‌ترین نتیجه‌ی تأیید مدرک دانشگاه از سوی وزارت آموزش عالي عراق تسهیل مبادله‌ی دانشجو است.

فهرست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت آموزش عالي و پژوهش‌هاي علمي عراق اواخر ماه آگوست سال جاري ميلادی توسط وزارت آموزش عالي و پژوهش‌هاي علمي عراق منتشر شد.

دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان تنها دانشگاه تخصصي كشاورزي و منابع طبيعي كشور است كه در اين فهرست جاي گرفته است؛ همجنین از بين دانشگاه‌هاي استان خوزستان نیز فقط 2 دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان و دانشگاه شهيد چمران اهواز در اين فهرست مشاهده مي‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار