قطعی برق در راه است

دسته ها: اخبار استان اخبار

شرکت توزیع نیروی برق اهواز اعلام کرد که به دلیل پایداری شبکه و انجام برخی تعمیرات مجبور است در برخی ساعات شبانه‌روز برق تعدادی از مناطق را قطع کند تا بار روی شبکه کاهش پیدا کند.

بنابر اعلام این شرکت در چند روز اخیر شوک ایجاد شده در ایستگاه و ترانسفورماتور تغذیه کننده برق صنایع فولاد و انتقال این شوک به شبکه اصلی، باعث بروز اشکال فنی در شبکه‌های برق اهواز، حمیدیه، باوی و کارون شد که در راستای این مساله، شرکت برای انجام برخی تعمیرات بر روی شبکه اقدام به قطع برق برخی از مناطق می‌کند تا مشکلات فنی ایجاد شده هر چه سریعتر رفع شوند.

مسئول روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز از مردم خواست به منظور رفاه حال مردم روزه‌دار در ایام ماه مبارک رمضان، مردم باید در پیک مصرف که از ساعت 13 تا 17 و 20 تا 12 بامداد است، از لوازم غیر ضروری برقی استفاده نکنند و تمام وسایل برقی بدون استفاده خود را از مدار خارج کنند.

شکرخدایی افزود: علاوه بر مشکل ایجاد شده در برق صنایع فولاد، افزایش دمای هوا باعث افزایش بار مدارها می‌شود و هنگامی که بار بالا باشد، برق ایستگاه‌های توزیع برق قطع می‌شود تا تجهیزات و شبکه‌ها آسیب نبینند که این موضوع منجر به خاموشی‌هایی در سطح مناطق خواهد شد.

وی گفت: مردم باید الگوی مصرف برق را به درستی رعایت کنند و از استفاده لوازم غیر ضروری خودداری کنند تا تابستان خوبی را سپری کنیم و کمتر شاهد قطعی برق مناطق باشیم.

در هفته اخیر به دلیل قطع روند انتقال آب از طرح آبرسانی غدیر به سمت تصفیه خانه آب شماره 2 اهواز و از سویی بروز اشکال در این تصفیه خانه، آب برخی مناطق شهری اهواز به مدت یک هفته قطع و این موضوع باعث بروز مشکلات برای مردم روزه‌دار اهواز در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان شد؛ علاوه بر این در چند روز اخیر نیز شاهد قطع برق در برخی مناطق اهواز بودیم.

اخبار استان اخبار