لزوم بازبینی در شیوه‌نامه جذب دانشجویان مقطع دکتری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با اشاره به ضرورت بازبینی در شیوه پذیرش دانشجویان دکتری، گفت: پیشنهاد اصلی در جذب دانشجو، محول کردن جذب دانشجویان دکترا از سازمان سنجش به دانشگاه‌ها است.

ابراهیم فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پذیرش دانشجو در مقطع دکترا نیاز به بازبینی دارد و در ابتدا باید مشخص شود که چه تعداد از دانشجویان مقطع phd برای جامعه مفید هستند.

وی افزود: باید مشخص شود که چه تعداد از دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکترا مفید هستند و چه تعداد تنها برای پر کردن ظرفیت دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با اشاره به اینکه باید در شیوه‌نامه جذب دانشجویان مقطع دکترا در کشور بازبینی شود، تصریح کرد: پذیرش دانشجویان phd در ایران نیز باید مانند پذیرش دانشجویان در کشورهای دیگر باشد؛ در واقع روال پذیرش دانشجوی دکترا در کشورهای اروپایی درست‌تر است. در کشورهای اروپایی دانشجوی مقطع phd برای پنج سال به منظور انجام پژوهش جذب و توسط دانشگاه انتخاب می‌شود.

فرشیدی با بیان اینکه نمی‌توان دانشجویان را به دانشگاه‌ها تحمیل کرد، افزود: دانشجویان phd مانند دانشجویان دوره کارشناسی که دروس کلی را می‌گذرانند، نیستند بنابراین نمی‌توان آن‌ها را به دانشگاه‌ها تحمیل کرد.

وی با اشاره به افت سطح علمی دانشجو، بیان کرد: اکنون سطح کیفی دانشجویان در کشور کاهش پیدا کرده است، بنابراین ممکن است دانشجویانی تنها برای مدرک گرفتن تحصیل کنند. در این صورت نه دانشجو نه دانشگاه و نه اساتید، نفع و بهره‌ای نخواهند برد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان گفت: پیشنهاد اصلی در جذب دانشجو، محول کردن جذب دانشجویان دکترا از سازمان سنجش به دانشگاه‌ها است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار