لزوم صدور مجوز برای افزایش جذب نیروی کمک‌پرستار در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

لزوم صدور مجوز برای افزایش جذب نیروی کمک‌پرستار در خوزستان

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر شاخص نسبت پرستار به تخت‌‌های فعال بیمارستانی 0.7 است که با توجه به شرایطخواستار صدور مجوز برای افزایش جذب نیروی کمک‌پرستار هستیم.

به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان لیدا ممبینی در نشست هم‌اندیشی معاون پرستاری وزارت بهداشت و هیات همراه با مدیران پرستاری خوزستان که امروز‌(پنجشنبه 10 اسفند) در سالن جلسات دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولیت منطقه (قطب) آمایشی چهار بر عهده ما قرار دارد، دو برنامه آموزشی کشوری برای منطقه داشتیم. برنامه نخست در مرود بحث مراقبت‌های پرستاری در منزل ( home head care ) در اواخر تیرماه امسال و برنامه بعدی که کارگاه زخم بود که اول مردادماه سال جاری برگزار شد.

وی تصریح کرد: کل مراکز ما در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردولتی 39 مرکز است. 21 درصد از نیروهای کادر پرستاری ما دارای سابقه کاری 20 سال به بالا هستند. این مساله مشکلات جسمی و ایجاد محدودیت‌هایی برای تنظیم برنامه کاری مترون‌ها را به دنبال خود دارد. حدود 23 درصد از نیروهای کادر پرستاری ما را نیروهای طرحی، 24 درصد را نیروهای قراردادی و شرکتی و 53 نیز نیروهای رسمی و پیمانی تشکیل می‌دهند.

مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: به طور متوسط 8.2 از نیروهای کادر پرستاری ما، نیروهای غیربومی هستند. در بعضی از شهرستان‌های خود ناچار به اعزام نیروهای کادر پرستاری هستیم که بحث ماندگاری این نیروها مطرح می شود. امیدواریم با برنامه هایی که باید پیگیری شوند بتوانیم ماندگاری این نیروها را در این مناطق افزایش دهیم.

ممبینی بیان کرد: در حال حاضر شاخص نسبت پرستار به تخت‌‌های موجود بیمارستانی ما 0.5 و نسبت پرستار به تخت‌‌های فعال بیمارستانی ما نیز 0.7 است و کادر پرستاری ما در مجموع 4 هزار و 144 نفر هستند. عمده مشکلات ما در حوزه کمک‌پرستار و پرستار است. در زمینه کمک پرستاری توانستیم 50 مجوز دریافت کنیم که اکنون در مرحله گزینش هستند.

وی ادامه داد: انشالله بتوانیم تا پایان سال جاری این 50 نفر را در بیمارستان‌ها به کار بگیریم. اما رقمی که به عنوان نیاز به نیروی کمک پرستاری ارسال کرده بودیم 154 نفر بود و با توجه به منابع مالی با جذب 50 نفر آن موافقت شد. واقعا با توجه به شرایط حاکم بر بیمارستان‌ها صدور مجوز برای افزایش جذب نیروی کمک پرستار درخواست می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار