مایکروسافت سیستم عامل جدیدی معرفی کرد

دسته ها: اخبار

یک استارتاپ معروف و جدید و التاسیس آمریکایی الاصل به نام سیانوژن ( Cyanogen) که هدف نهایی خود را شکست دادن سیستم عامل اندروید، محصول گوگل قرار داده بود، اخیرا با شرکت مایکروسافت قرار داد همکاری نزدیک بست. این شرکت قرار است جایگزین سیستم عامل تلفن های همراه تولیدی برند مایکروسافت باشد.

از زمان در راس قرار گرفتن ساتیا نادلا بعنوان مدیر عامل شرکت بزرگ مایکروسافت بدون شک تغییرات عمده ای در ساختار مدیریتی این شرکت صورت گرفته است. شاید یکی از بنیادی ترین این تغییرات را بتوان هدفمند تر کردن دپارتمان های مختلف دانست. برای مثال در مدت مدیریت نادلا، دپارتمان ها به شدت اختصاصی تر شدند. از جمله آنها میتوان به ایجاد دپارتمان های اختصاصی برای مرورگر اسپارتان و یا Office 360 اشاره کرد. این دپارتمان ها ضمن جدا سازی شدن و هدفمندی در این مدت به شدت تحت فشار قرار گرفتند تا همه پلت فرم های سخت افزاری و نرم افزاری را نیز پشتیبانی کنند.

اسپارتان (برخلاف Internet Explorer) یک مرورگر مستقل و قابل اجرا روی تمامی پلت فرم ها خواهد بود. آفیس نیز هم اکنون از کلیه پلت فرم ها بصورت رسمی پشتیبانی میکند. این توجه حتی معطوف رقیبان این شرکت یعنی اندروید نیز گردیده! هم اکنون نیز مشاهده میکنیم که قرعه به نام دپارتمان پلت فرم نرم افزاری گوشی های تلفن همراه هوشمند مایکروسافت در آمده و وقت آن رسیده است تا مایکروسافت یک روند منظم را از هم اکنون در تولیدات سخت افزاری و نرم افزاریش در بیرون دادن تلفن های همراه یک دست و روان پیش بگیرد. به نظر میرسد مایکروسافت برای عملی کردن این هدف میخواهد از یک رقیب سرسخت اندروید کمک بگیرد و از صفر شروع نکند.

مایکروسافت تقریبا ۷۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده و قرار است پس از همکاری های بیشتر پلت فرم های نرم افزاری مایکروسافت همچون اسکایپ، OneDrive و … در درون سیستم عامل تولیدی این شرکت تعبیه شود. شایان ذکر است که اندروید و ساختار متن باز آن اخیرا به دفعات از اتحادیه اروپا اخطاریه هایی را دریافت کرده. علت این امر، دادن آزادی به کاربر برای نصب اپلیکیشن ها بدون لزوم خریداری لایسنس از خریدار میباشد بطوری که امکان تشخیص کاربرانی که حق نشر اپلیکیشن را پرداخت کرده و آن را خریدند، از کسانی که Copyright را رعایت نکرده اند وجود ندارد. البته این اخطار ها فعال تنها برای کاربران اروپایی صادر شده و در اروپا سندیت دارد، لذا مسئولین آمریکایی هنوز در این زمینه قدمی برنداشتند. البته همانطور که میدانید پلت فرم های متن بسته مانند iOS و WindowsPhone این مشکل را ندارند.

اخبار