متوسط اشتغال هر تعاونی ۱۹نفر/ کاهش تاسیس تعاونی نسبت به پارسال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پنج هزار و ۲۵۹ نفر با ثبت ۹ هزار و ۲۳۰ تعاونی در مردادماه امسال شاغل شدند که متوسط فرصت شغلی هر تعاونی ۱۹ نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعات سامانه جامع آمارهای ثبتی، در مردادماه امسال، تعدد ۲۹۷ تعاونی و یک اتحادیه در کل کشور به ثبت رسیده است.

تعداد کل اعضای تعاونی‌های ثبت شده در مرداد ۹ هزار و ۲۳۰ نفر و تعداد فرصت شغلی ایجاد شده نیز ۵ هزار و ۲۵۹ نفر نفر و سرمایه اولیه نیز حدود ۴۶ میلیارد ریال است.

متوسط تعداد اعضای تعاونی‌های ثبت شده در مردادماه ۳۳ نفر و همچنین متوسط فرصت شغلی این تعاونی‌ها ۱۹ نفر بوده است.

بررسی وضعیت استان‌ها در تاسیس تعاونی‌ها حاکی از آن است که استان‌های خراسان رضوی و فارس به ترتیب با تعداد ۳۲ و ۲۶ تعاونی بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده در این ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

در عین حال بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده به ترتیب در فعالیت‌های صنعت و کشاورزی به ترتیب ۷۲ و ۶۹ واحد است.

همچنین تعاونی‌های فعالیت‌های «مستغلات اجاره و فعالیت‌های کسب و کار» و «صنعت» به ترتیب با ۲۸۴۲ و ۱۷۲۱ نفر دارای بیشترین اعضا هستند. ضمن اینکه بیشترین فرصت شغلی مربوط به تعاونی‌های صنعت و کشاورزی به ترتیب با ۱۸۳۷ و ۱۰۴۹ نفر است.

مقایسه عملکرد مردادماه نسبت به تیرماه امسال نیز نشان می‌دهد تعداد تعاونی‌های ثبت شده در مرداد امسال در مقایسه با تیرماه که ۲۵۲ تعاونی به ثبت رسیده است ۱۰ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد اعضای تعاونی‌های ثبت شده معادل ۱۴ درصد و تعداد فرصت شغلی نیز ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.

علاوه بر این مقایسه عملکرد مرداد ۹۶ نسبت به مرداد ۹۵ حاکی از آن است که تعداد تعاونی‌های ثبت شده در مرداد امسال نسبت به مرداد سال گذشته که ۳۳۸ واحد تعاونی به ثبت رسیده بود، ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

البته تعداد اعضای تعاونی‌ها در مرداد امسال نسبت به مرداد سال گذشته ۴۴ درصد و تعداد فرصت شغلی نیز ۸ درصد کاهش داشته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار