مجهول بودن تعداد معلمان حق التدریس و نهضتی علت اصلی ناکام ماندن طرح تعیین تکلیف این نیروها

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

مجهول بودن تعداد معلمان حق التدریس و نهضتی علت اصلی ناکام ماندن طرح تعیین تکلیف این نیروها

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس مهم‌ترین مشکل در تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و نهضتی را نبود آماری متقن درباره تعداد آنها دانست و خواستار شفاف‌سازی آموزش و پرورش در این خصوص شد.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ارجاعی از صحن علنی مجلس شورای اسلامی که از سال 1388 چند ده بار در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است، اظهار کرد: برای اینکه مشکل این گروه از نیروهای طرف حساب آموزش و پرورش حل شود، وجود یک آمار متقن و قابل استناد لازم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری به نشست روز گذشته فراکسیون فرهنگیان مجلس با موضوع ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: در همین نشست اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به این جمع‌بندی رسیدند که لیستی از نیروهای حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی‌ها به مجلس ارائه شود تا مجلس بداند برای چه کسانی چه قانونی مصوب کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر هیچ عدد و رقمی وجود ندارد که مجلس بر اساس آن اقدام به قانون گذاری کند و نمایندگان نیز بارها به همین دلیل طرح را به کمیسیون آموزش ارجاع داده‌اند، گفت: چنانچه مجلس اطلاعاتی داشته باشد و بداند که برای چه کسانی، در چه استانی و در چه رشته‌ای قانون تنظیم کند، مشکل نیروهای حق التدریسی را خیلی سریع‌تر برطرف خواهد کرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به کسری نیروی معلم در آموزش و پرورش عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش امسال می‌تواند با به کارگیری بازنشستگان بحران کمبود معلم را پشت سر بگذارد لذا ضرورت دارد با ساماندهی نیروهای خود برنامه ریزی دقیقی برای سال‌های آینده داشته باشد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار