مجوز استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی و مشاور در آموزش و پرورش صادر شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

به گزارش بازار کار، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام 11 هزار مربی پرورشی و مشاور در آموزش و پرورش صادر شده است و فرآیند مصاحبه این افراد متفاوت خواهد بود.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام ۱۱ هزار نیرو صادر شده است. تلاش داریم تا اوایل سال آزمون را برگزار کنیم. مصاحبه و فرایند کیفی انتخاب معلم پرورشی و مشاور متفاوت از دیگر رشته‌ها خواهد بود.

اصغر باقرزاده معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسکانیوز درخصوص برنامه این وزارت خانه برای جذب معلم پرورشی گفت: ۴۵ هزار مربی پرورشی در کشور داریم که باید طبق قانون ۱۰۰ هزار نیرو داشته باشیم؛ درواقع ۶۰ هزار مربی و معاون پررشی کم داریم. علاوه بر این کمبود حدود ۳۰ هزار مشاور هم وجود دارد.

وی افزود: همه ارکان مدرسه عهده‌دار مسائل تربیتی هستند اما کسی که تنظیم‌گر، کمک کننده و سامان دهنده است، مربی تربیتی و مشاور مرسه است.

باقرزاده درباره نحوه جبران کمبود نیرو توضیح داد: بخشی از این کمبود را با به کارگیری معلمانی که رشته مرتبط دارند، در ساعات اضافه به صورت حق التدریس جبران می‌کنیم، البته این میزان بسیار کم است. بخش دیگر با استفاده از روحانیون مبلغ طرح امین رفع می‌شود که حدود ۲۵ هزار نفر هستند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این باید به دنبال روش پایدار هم باشیم که در همین راستا مجوز استخدام ۱۱ هزار نیرو صادر شده است. تلاش داریم تا اوایل سال آزمون را برگزار کنیم. مصاحبه و فرایند کیفی انتخاب معلم پرورشی و مشاور متفاوت از دیگر رشته‌ها خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار