مجوز جذب 25 هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان داده شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

مجوز جذب 25 هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان داده شد

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مجوز جذب 25 هزار نیرو در آموزش و پرورش در چند روز گذشته در سازمان برنامه و بودجه تایید شد که این نیروها باید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.
به گزارش ایرنا سعید طاهری روز شنبه در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: البته لازم است زیرساخت‌هایی برای جذب این افراد در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود.
وی همچنین گفت: مجوز جذب حدود 17 هزار معلم پارسال و امسال در کشور داده شد که 15 هزار نفر آن به صورت آزاد جذب می شوند.
وی ادامه داد: آزمون استخدامی این نیروها برگزار شده و این افراد در مراحل گزینش هستند.
پیش بینی خدمات رفاهی خاص و فوق العاده برای فرهنگیان خوزستان
طاهری در ادامه بیان کرد: پدیده گرد و غبار در خوزستان باعث شده که معلمان این استان را ترک کنند، که در این زمینه پیشنهاد شد که افزایش انگیزه‌ای به صورت فوق‌العاده یا خدمات رفاهی خاص در این منطقه برای معلمان در نظر گرفته شود و قرار شد آموزش و پرورش، طرح اولیه آن را تنظیم و به برنامه و بودجه ارایه دهد.
وی گفت: برخی از معلمان به دلایل متعدد از خوزستان مهاجرت می‌کنند، که پدیده گردو غبار مهمترین عامل آن است که برای کاهش آمار مهاجرت لازم است انگیزه‌ای به صورت فوق‌العاده یا خدمات رفاهی خاص در این منطقه برای معلمان در نظر گرفته شود.
رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به سرانه آموزشی خوزستان افزود: سرانه فضای آموزشی در سه یا چهار استان کشور پایین از جمله خوزستان، نسبت به میانگین کشوری پایین است که بهبود آن نیاز به توجه بیشتر به خوزستان است.
سعید نمکی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه یک هیات هشت نفره متشکل از پنج رییس و سه مشاور زیر مجموعه خود در سفری 2 روزه جمعه شب (29 تیر) به خوزستان سفر کرده است.
سفر معاون سازمان برنامه و بودجه به خوزستان به منظور بررسی ظرفیت های خوزستان در تمامی بخش ها و بررسی استفاده هر چه بیشتر و بهتر بودجه ملی اختصاص یافته در سال 97 به خوزستان و بررسی تمامی جوانب و مسایلی که باید در اختصاص بودجه سال 98 به این استان مد نظر باشد انجام گرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار