مختص خریداران Apple Watch: بررسی همه جانبه نسخه های مختلف و ویژگی ها پیش از خرید

دسته ها: اخبار

اگر قصد خرید ساعت اپل دارید حتما این پست را که حاوی کلیه اطلاعات مورد نیاز شما میباشد پیش از خرید مطالعه کنید. هر آنچه میبایست بدانید در اینجا توسط گروه فناوری بروزرسانی در یک قالب ساده و مفهومی جمع آوری شده تا شما از هر نظر آگاهی کامل به جنبه های مختلف ساعت های اپل پیدا کنید. 

تولید و تست:

ساعت های اپل در ابتدا پس از ۴ سال طراحی اولیه که حتی مدتی از مدیریت استیو جابز را نیز شامل می شد نهایتا وارد محیط تست شد. بدین منظور اپل، این ساعت های هوشمند را برای تست های فیزیکی در محیط کار و ورزش توسط گروهی از ورزشکاران مطرح لیگ های بسکتبال حرفه ای آمریکا در حین تمرینات مورد استفاده قرار داد تا کارکرد درستشان را تضمین کند. از جمله افراد داوطلب برای تست این ساعت ها بازیکن شاخص بسکتبال آمریکا یعنی کوبی برایانت را میتوان نام برد. 

 

ساعت های اپل در رقابت با ساعت های سوییسی در زمینه سهم فروش در اروپا: 

آیو، در کنفرانس Cannes Lions امسال در سوییس درباره ساعت های با کیفیت ساخت سوییس سخن گفت و همچنین به شایعات موجود پیرامون AppleWatch پایان داد. وی درباره ساعت های هوشمند اپل گفت که در صورت ورود این ساعت ها به کشور سوییس این ساعت ها از چنان آمار فروش بالایی برخوردار خواهد بود که کیفیت ساعت های قدیمی سوییسی را زیر سوال خواهد برد. علت این ادعا خواستاران بی شما ساعت های اپل در اروپا و بخصوص انگلیس بود. اپل در هفته فشن نیز در اقدام جدیدش سعی در به نمایش گذاشتن ساعت هوشمند اش کرد. اپل در این اقدام با شرکت Collette که در زمینه تولید Fashion Show فعالیت می‌کند قرارداد همکاری یک روزه بست. علت اصلی تأخیر Apple برای ارائه ساعت های هوشمندش به بازار در واقع به منظور کاهش میزان فروش ساعت‌هایی هوشمند ارائه شده توسط دیگر تولیدکنندگان رقیب مانند سونی بود.

 

فروش ساعت ها در آمریکا:

فروش رسمی ساعت های هوشمند اپل بطور حتم یکی از برنامه های از پیش طراحی شده اپل برای موفقیت بدون قید شرط در سال 2015 خواهد بود.  اپل به تازگی تغییرات کوچکی در ساختار فروشگاه های فیزیکی رسمی خود ایجاد کرده و آموزش کارمندان خود را برای ارائه خدمات فنی و نرم افزاری پیرامون ساعت های جدیدش آغاز کرده است. به نظر میرسد همانطور که بسیاری از افراد پیش بینی کرده بودند، ساعت های اپل در چندین مدل متناسب با نوع کاربر و استایل و سبک زندگی کاربران (جوان پسند، لوکس و ورزشی) ارائه خواهد شد. به گفته برخی مسئولین فروشگاه های فیزیکی اپل، ساعت های نوع لوکس که در ساخت آنها از جواهر آلاتی همچون طلای 24 عیار استفاده شده، در داخل گاوصندوق هایی به فروشگاه منتقل و سپس در هنگام فروش از آنها خارج خواهند شد. این عمل به منظور افزایش فاکتور امنیت در مقابل سارقین انجام میشود. یک مسئله بزرگ دیگر که باید مد نظر قرار گیرد سیاست بازگشت و پس گرفتن کالاست. با توجه به به کار رفتن طلا در ساختار بعضی از انواع ساعت های اپل فروشندگان رسمی قرار است برای اطمینان از اصل بودن کالای بازگشتی ابتدا ساعت ها را وزن و با وزن اولیه آنها مقایسه نموده و سپس چیپ بکار رفته در ساعت را با حالت اولیه مقایسه نمایند تا از اصل یودن و بی تغییر ماندن کالا در هنگام تست باخبر شوند و سپس آنرا پس بگیرند. قیمت گذاری ساعت ها نیز از 370 دلار آغاز و تا چندین هزار دلار برای نسخه های سفارشی متغیر خواهد بود. کاربران همچنین قادر خواهند بود از انواع سنگ های قیمتی و الماس در هنگام سفارشی سازی آنلاین ساعت ها بهره بگیرند و یا نام دریافت کننده را پشت ساعت حک نمایند. شایان ذکر است امکان تست ساعت ها در فروشگاه های رسمی اپل در آمریکا فراهم آمده است. 

 

ویژگی ها:

ساعت های هوشمند اپل که به iWatch هم مشهور شده بودند (اگرچه اپل اسمی خاصی به آن اختصاص نداده است) در کنفرانس روز سه شنبه معرفی شدند. این ساعت ها در نگاه اول بسیار ساده و حتی ظاهری کلاسیک دارند. اما با همنوعان خود بسیار متفاوتند. این ساعت ها در 3 نوع جواهری، جوان پسند و نرمال به فروش میرسند که البته از نظر سخت افزاری مشابه هستند و تنها نوع جواهری و لوکس آنست که دارای بدنه ای از طلای 18 عیار میباشد.

 این ساعت طراحی شده تا ضمن داشتن هماهنگی کامل با ساختار iOS8 کلیه نوتیفیکیشن ها را به ساعت شما انتقال دهد و امکان ارسال پیام و کنترل موسیقی را برای شما از طریق ساعت فراهم کند. از جمله ویژگی های این ساعت های هوشمند که در بقیه ساعت های هوشمند بخصوص اندرویدی یافت نمیشود امکان ارسال پیام های صوتی مستقیما از خود ساعت به دریافت کننده پیام است. این ویژگی با ساختار اپلیکیشن جدید Messages در iOS8 همخوانی کامل دارد. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این ساعت میتوان به امکان ارسال نقاشی و “کلیک” به عنوان شیوه هایی جدید در ارتباط اشاره کرد. شما همچنین میتوانید از طریق این ساعت ها به فیسبوک متصل شوید و دوستان خود را به رخداد های مختلف در طول روز دعوت کنید و پاسخ آنها را نیز بلافاصله ببینید. امکان مشاهده مسیر پیاده روی روی نقشه از جمله دیگر ویژگی های این ساعت هاست. 

 

مقاومت در برابر آب: 

شاید این یکی از راه های اپل برای مجذوب نگهداشتن کاربران و افزایش رضایت مشتری است که موارد استفاده ساعت های این شرکت از آنچه در تبلیغات گفته شده بسیار بیشتر است. پیش تر درباره توانایی ساعت ها به اتصال به دو سبک شارژ سیمی و بدون سیم و همچنین قابلیت ساعت ها به اتصال به بند هایی که خود نقش باتری را ایفا میکنند صحبت کردیم. اما آنطور که در راهنمای کاربری ساعت های اپل آمده این ساعت ها علاوه بر امکان مذکور، در برابر آب هم مقاومند. متن این بخش از راهنمای ساعت را که به همراه ساعت به فروش میرسد و بر روی سایت اپل نیز قابل دانلود است، در زیر مشاهده میکنید. 

در این متن آمده است که ساعت های اپل در برابر آب مقاوم اند اما ضد آب نیستند. کاربردی مشابه این رده بندی مقاومت در برابر آب را در گوشی های نوع گلکسی اس ۵ سامسونگ نیز مشاهده میکنیم. ضد آب بودن ویژگی است که کمتر شرکتی بر روی گجت هایش ارائه میکند. اما مقاومت در برابر آب به معنای عدم صدمه خوردن به دستگاه در هنگام استفاده از دستگاه در تماس با آب میباشد. حال اگر دستگاه شما علاوه بر مقاومت در برابر آب ضد آب هم باشد (مانند گوشی های سونی سری زی) در این صورت دستگاه میتواند عمق مشخصی از آب را نیز تحمل کند (مانند ۲ متر یا ۳ متری عمقی). در نشست مطبوعاتی با حضور تیم کوک که اخیرا برگزار شد وی علاوه بر اشاره کردن به امکان تولید بند های شارژ کننده ساعت، به ضد آب بودن آنها نیز اشاره کرد و خاظر نشان کرد که خودش با این ساعت ها به راحتی دوش میگیرد!

 

بند ها:

این ساعت ها دارای بند فلزی هستند که میتواند با بند های چرمی جایگزین شود. بند ها بصورت مجزا به فروش میرسند و میتوانند بعدها با بند های مجهز دیگری که قابلیت شارژ دهی به ساعت را دارند نیز جایگزین شوند. امکان شارژ دهی بند به ساعت از جمله امکانات منحصر به فرد ساعت های اپل محسوب میشود. بند های دارای قابلیت شارژ ساعت به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.  برای کاهش تعداد دفعاتی که ممکن است شما به صفحه ساعت دست بزنید اپل از یک سوییچ کلاسیک در کنار ساعت بهره گرفته که این ساعت را به ساعت های مچی قدیمی بسیار شبیه میکند. این سوییچ میتواند نوع و شیوه نمایش ساعت را تغییر و یا رنگ پس زمینه ساعت را تغییر دهد. این سوییچ همچنین صفحه را به بالا و پایین هدایت و کاربر را از نیاز به لمس کردن صفحه بصورت مداوم بی نیاز میکند. این ساعت ها تمام روز باتری خود را حفظ کرده و کاربر را به انجام امور ورزشی ترغیب میکنند. این ساعت ضمن اندازه گیری میزان انرژی مصرفی کاربر آن را به رابط جدید دشبورد (Dashboard) در درون ساختار iOS میفرستد. قیمت این ساعت ها هم در آمریکا از 349 دلار اغاز میشود.

اگر قصد خرید ساعت اپل دارید حتما این پست را که حاوی کلیه اطلاعات مورد نیاز شما میباشد پیش از خرید مطالعه کنید. هر آنچه میبایست بدانید در اینجا توسط گروه فناوری بروزرسانی در یک قالب ساده و مفهومی جمع آوری شده تا شما از هر نظر آگاهی کامل به جنبه های مختلف ساعت های اپل پیدا کنید. 

عملکرد نرم افزاری:

هدف اصلی اپلیکیشن هایی که برای ساعت های هوشمند اپل طراحی میشوند عمدتا ساده کردن زندگی عادی است. ما از پیش بسیاری از کار ها را با استفاده از ساعت های هوشمند خود انجام میدهیم اما مسلما بیرون نگه داشتن و کاربرد بالای تلفن های هوشمند سبب کهنه شدن سریع و آسیب پذیری بیشتر تلفن های همراه ما خواهد بود چنانکه تا کنون بسیاری از اپلیکیشن های طراحی شده نیز این مفهوم را آشکار کرده اند. شما میتوانید با زدن یک دکمه یک پیتزا سفارش دهید. ویا ضربان قلب خود را برای بررسی به دکتر شخصی خود در کلینیک عمومی امریکا بفرستید. هم اکنون نیز این توانایی را دارید که با استفاده از اپلیکیشن مخصوص ترجمه که از سوی گوگل تولید شده به بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا بصورت زنده صحبت کنید. ترجمه های گوگل ممکن است دچار مشکلات ساختاری باشند، اما مسلما داشتن ابزاری که حد اقل مفهومات اصلی را به مخاطب منتقل میکند ایده بدی به نظر نمی آید. ضمن اینکه گوگل در ترجمه بسیاری از زبان ها مانند ترجمه انگلیسی به اسپانیایی و فرانسوی کارکرد بسیار خوبی هم نشان میدهد. 

اپلیکیشت های ساعت، همانطور که جانی آیو، مدیر یپارتمان طراحی میگوید ساختار های بسیار سبکی دارند و سعی دارند اطلاعات را با سرعتی بالا و در کمترین حجم نمایش دهند. این سبکی امکان استفاده راحت را ممکن میکند و سرعت اینترنت کمی را مخصوصا از ما که از سرعت کم اینترنت رنج میبریم طلب میکند.

ازتباطات این ساعت ها با محیط اطراف نیز تقریبا بصورت تمام و کمال و با چند استثنا در مورد جایروسکوپ و سنسور ضربان قلب، از طریق آیفون ویا آیپد سیم کارت خور شما تامین میگردد. این ساعت با دسترسی به کلیه راهکار های ارتباطی شما امکان ایجاد تماس و ارسال پیامک و همچنین بررسی ایمیل شما را ممکن میکند. البته ساختار هایی چون سیری و ایمیل بصورت مستقیم در درون ساعت تعبیه شده اند و شما تنها به خط اینترنت نیاز دارید که میتوانید بعنوان جایگزین از اینترنت WIFI استفاده کنید که البته همه جا در دسترس نیست. 

در زیر بررسی تخصصی کلیه نسخه های ساعت های هوشمند اپل را به زبان فارسی مشاهده میکنید که توسط گروه رسانه تاچ بروزرسانی آماده پخش گردیده:

 

بررسی همه جانبه Apple Watch:

 شرح کامل نحوه کارکرد و ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری.

بررسی ساعت اپل: سری استیل (معمولی):

 با ساختار ساعت های هوشمند اپل در رده بندی کلاسیک و معمولی که از جنس استیل و در دو ساختار با و بدون روکش کربی ساخته شده اند آشنا بشید!

بررسی ساعت اپل: سری ورزشی (جوان پسند):

 با ساختار ساعت های هوشمند اپل در رده بندی ورزشی که از جنس آلومینیم ساخته شده اند آشنا بشید! 

بررسی ساعت اپل: سری لوکس (جواهری):

 با ساختار ساعت های هوشمند اپل در رده بندی لوکس (جواهری) که از جنس طلای ۱۸ عیار و از دو آلیاژ طلای زرد و طلای قرمز ساخته شده اند، آشنا بشید! 

هم اکنون میتوانید ساعت های هوشمند اپل را در فروشگاه آنلاین بروزرسانی سفارش دهید!

اخبار