مداحان خوزستان شناسنامه دار می شوند

دسته ها: اخبار

رئیس کانون مداحان خوزستان:
مداحان خوزستان شناسنامه دار می شوند
رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی خوزستان از تمامی مداحان خانم و آقای این استان برای ثبت نام و تکمیل پرونده در کانون مداحان دعوت کرد.

سید رضا توفیق اظهار کرد: به منظور ساماندهی و آموزش با هدف ارتقای سطح علمی، دینی و اعتقادی و همچنین بصیرت افزایی از تمامی مداحان، ذاکران و ستایشگران ثبت نام می کنیم. حتی آنهایی که قبلا هم در این کانون ثبت نام کرده اند، باید دوباره نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند.

وی افزود: ثبت نام افراد در رده نوجوانان و از جوانان برای افراد ۱۲ تا ۳۰ ساله بوده و برای کلیه مداحان نیز از ۳۱ سال تا پیرغلامی است. مداحان زن بالای ۲۰ سال نیز می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی خوزستان تصریح کرد: مداحان در هر مسجد یا هیئتی قصد مداحی داشته باشند، باید کارت شناسایی داشته باشند. در حقیقت فعالیت مداحان خوزستانی بدون کارت شناسایی در هیچ مسجد، هیئت و تکیه ای امکان پذیر نیست.

توفیق تصریح کرد: وقتی ثبت نام ها انجام شد، آهنگ ها، آواها، چگونگی خواندن ادعیه ها و قرآن و همچنین مسائل تفسیر را به افراد آموزش می دهیم. همچنین یک سری اشعار به افراد ارائه می دهیم تا برای مداحی شعر آماده داشته باشند البته باید مطالعات دیگر هم داشته باشند.

وی بیان کرد: ثبت نام از روز شنبه شروع شده و روزهای زوج کار ثبت نام را انجام می دهیم.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی خوزستان در پایان گفت:تا کنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این کانون پرونده دارند ولی این افراد نیز باید پرونده های خود را تکمیل کنند. پیش بینی می شود حدود هشت هزار نفر در کانون ثبت نام کنند.

اخبار