مدارس کشور به ۲۸ هزار نیروی مشاور نیاز دارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدارس کشور به ۲۸ هزار نیروی مشاور نیاز دارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلام این خبر که در حال حاضر مدارس کشور حداقل به ۲۸ هزار نیروی مشاور تحصیلی نیاز دارند، گفت: آموزش و پرورش بُعد پرورشی را به طور کامل رها کرده و فقط به مباحث آموزشی توجه دارد.
فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری نخستین همایش مشاوره در مدرسه، به نقش مهم و تأثیرگذار مشاوران در مدارس اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به بررسی‌های صورت گرفته مدارس کشور 40 هزار نیروی مشاور نیاز دارد که هم اکنون فقط تعداد 12 هزار مشاور در مدارس کشور فعال هستند.
اگر نیروهای مشاور در مدارس بودند امروز وضعیت به گونه‌ای نمی‌شد که فقط 560 هزار دانش آموز برای قبولی در رشته پزشکی روی صندلی علوم تجربی بنشیند
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده نیروهای مشاور با توجه به بحث انتخاب رشته داشن آموزان در مقطع متوسطه دوره اول فعالیت می‎کنند، گفت: این در حالیست که حضور مشاوران در مدارس باید یک فرآیند باشند.
وی با یادآوری اینکه بهداشت روان دانش آموزان به ویژه دانش آموزان ابتدایی موضوعی است که آموزش و پرورش باید به آن توجه ویژه کند، ادامه داد: چنانچه مشاوران تحصیلی از مقطع ابتدایی در کنار دانش آموز باشد، این حجم از فارغ التحصیلان بیکار به جامعه تحمیل نمی‌شد و وضعیت به گونه‌ای نمی‌شود که فقط 560 هزار دانش آموز برای قبولی در رشته پزشکی روی صندلی علوم تجربی بنشیند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس اضافه کرد: نبود مشاور در مدارس در پیشگیری از رفتارهای پرخطر بسیار مؤثر است و باید به فکر ثبات شغلی نیروهای مشاور نیز در مدارس بود.
دانشگاه فرهنگیان 4 هزار ظرفیت خالی خود را به پرورش نیروهای مشاوره اختصاص دهد
وی با تأکید بر اینکه مشاور نباید دغدغه معیشت و دفتر کار خود را داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان ظرفیت جذب 4 هزار دانشجوی معلم را دارد، این دانشگاه باید این ظرفیت را به رشته‌‎های مورد نیاز مدارس، از جمله مشاور تحصیلی اختصاص دهد.
نیاز 6 میلیارد تومانی آموزش و پرورش برای اجرای طرح سلامت روان در مدارس
اولاد قباد با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش دو بال مکمل ما هستند که در حال حاضر سیستم آموزشی کشور فقط به بُعد آموزش می‌پردازد و حوزه پرورشی را به طور کامل رها کرده است، گفت: آموزش و پرورش م‍ی‌تواند باید به طرح‌هایی که به بهداشت روان دانش آموزان اختصاص دارد، بودجه مستقل در نظر بگیرد که برای اجرای طرح سلامت روان در مدارس نیاز به بودجه 6 میلیارد تومانی است که امیدواریم آموزش و پرورش این رقم را برای این موضوع مهم اختصاص دهد.
امکان قانونی برای جذب نیروهای مشاور وجود دارد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: البته آموزش و پرورش می‌تواند با استناد به ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نسبت به جذب نیروهای مشاور علاقه‌‎مند اقدام کند و در راستای جذب این نیروهای مؤثر اقدام کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار