مدیران آبادان برای اجرای پروژه ها از نیروهای بومی استفاده کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیران آبادان برای اجرای پروژه ها از نیروهای بومی استفاده کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیران شهری آبادان برای اجرای پروژه ها و پیمانکاران از نیروهای بومی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عامر کعبی ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال شهرستان آبادان اظهار کرد: آنچه دولت تاکنون برای آبادان انجام داده، ایجاد سازمان منطقه آزاد اروند و اجرای فاز ۲ پالایشگاه به عنوان دو فرصت در ایجاد اشتغال منطقه است. طرح مقام معظم رهبری در بحث تسطیح اراضی و آبی که از این طریق به نخلستانها منتقل می شود و اکنون نیز بخش عمده ای از آن اجرا شده می تواند زمینه اشتغال زیادی را موجب شود.

وی تصریح کرد: با توجه بر اهمیت جغرافیایی شهرهای آبادان و خرمشهر و هم مرز بودن با کشور تشنه تجارت و بهداشت و کالا به نام عراق و مصوبه اخیری که در رابطه با حذف روادید اتباع خارجی که از عراق به منطقه آزاد وارد می شوند و سرمایه گذار بخش خصوصی که می تواند موتور محرکه شهرهای آبادان و خرمشهر باشد، به زودی شاهد رونق و توسعه فعالیتها و ایجاد اشتغال در منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست. مشکل با حضور مردم و مشارکت بخش خصوصی حل می شود. دولت به عنوان حامی از آنها حمایت و پشتیبانی می کند. آماری که اداره کار به ما ارائه می کند تنها آمار ثبت شده ها است و لذا نمی توان نرخ بیکاری را بر این اساس قبول کرد. به جای آن باید آنچه در کوچه و خیابانهای شهر قابل لمس است را ملاک قرار داد، نرخ بیکاری بیشتر از آن چیزی است که اعلام می شود.

کعبی در قالب راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی آبادان افزود: نخست آنکه فاز ۲ به عنوان بخشی از زمینه رفع بیکاری در زمان حاضر کارش شروع شده و ۵۰۰ نفر نیز به سر کار رفته اند و عمده آنان نیز آبادانی هستند، اما ما نظرمان آنست که بایستی ۱۰۰ درصد آبادانی ها مشغول به کار شوند مگر آنکه نیروهای تخصصی مورد نیاز در این جا نباشد.

وی اظهار کرد: پالایشگاه آبادان این ظرفیت را دارد که برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر از تولیدات خود، پتروشیمی هایی را ایجاد کند که با توجه به معافیت های گمرکی و قیمت تمام شده کالا در منطقه بسیار پائین می آورد و مشوق سرمایه گذار خواهد بود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث تجارت، کشتیرانی و گردشگری در منطقه ظرفیت های زیادی هست که با ارائه تسهیلات می توان ظرفیت های اشتغالی زیادی را موجب شد. منطقه آزاد اروند که با هدف رفع مشکلات اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد شده اما چون در ۱۰ سال گذشته مشغول تکمیل زیرساختهای این دو شهر بوده لذا در بحث ایجاد اشتغال به هدفی که برایش تعریف شده بود نرسیده است و حرکت در این باره کند است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فرصت های شغلی در آبادان در شهرکهای صنعتی نهفته است که نیاز به چرخش مالی دارند، افزود: منطقه آزاد اروند باید بخشی از درآمدهای بالایی که در اختیار دارد را به شهرکهای صنعتی تزریق کند که این امر می تواند سبب رونق شهرهای آبادان و خرمشهر شود، استاندار می تواند در نشستی با هیئت مدیره منطقه آزاد اروند مجوزی را در این زمینه بگیرد.

وی اظهار کرد: آنچه مدیران شهری باید به آن اعتقاد داشته باشند آنکه محصولات مورد نیاز واحدهای متبوعه شان را بایستی از شهرکهای صنعتی آبادان و خرمشهر بخرند ضمن آنکه در بحث اجرای پروژه هایشان از پیمانکاران و نیروهای بومی بهره بگیرند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار