مدیران و معاونان مدارس ملزم به اجرای طرح 6 ساعت تدریس هستند

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

مدیران و معاونان مدارس ملزم به اجرای طرح 6 ساعت تدریس هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص طرح شش ساعت تدریس معاونان و مدیران مدارس، گفت: بخشنامه تدریس مدیران و معاونان یک بخشنامه‌ سراسری است و مدیران و معاونان در صورت نیاز ملزم به اجرای آن هستند.

محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، با بیان اینکه بخشنامه تدریس چهار تا شش ساعته مدیران و معاونان مدارس یک بخشنامه کشوری است، اظهار کرد: تدریس مدیران و معاونان در مدارس مساله عجیبی نیست؛ همانطور که یک رییس دانشگاه کلاس برگزار می‌کند و مدیر بیمارستان نیز در بیمارستان بیماران را درمان می‌کند.

وی افزود: این مدت زمان تعریف شده برای تدریس مدیران و معاونان مدارس در سراسر کشور انجام می‌شود و تمام مدیران و معاونان موظف هستند درصورت نیاز این زمان را در مدارس به تدریس مشغول شوند. این بخشنامه قانونی است و اگر براساس نیاز در جایی ابلاغ شود، باید رعایت شود. مدیران و معاونان مدارس نیز برای اینکه از تدریس فاصله نگیرند و همچنین برای ایجاد تنوع در کار بهتر است این مدت زمان را به تدریس اختصاص دهند تا هرچه بیشتر با چالش‌های آموزش آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه آموزگاران دارای سابقه بالای 20 سال باید 20 ساعت در هفته تدریس کنند، گفت: اگر این افراد بیش از 20 ساعت در هفته به تدریس مشغول شوند این مدت به عنوان اضافه‌کار محسوب می‌شود و حق و حقوق این آموزگاران باید پرداخت شود. اگر در مواردی خلاف این مساله رخ داده باشد این آموزگاران می‌توانند به آموزش و پرورش گزارش دهند تا با چنین مواردی برخورد شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار