مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای آموزش‌ و‌ پرورش: امسال کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای آموزش‌ و‌ پرورش: امسال کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود

دانش‌‌آموزان از سال 98 بدون شرکت در کنکور می‌توانند وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند
مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود از ورود دانش‌آموزان به دانشگاه فنی و حرفه‌ای بدون شرکت در کنکور از سال 98 خبر داد.
سیدمحسن حسینی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما برای ارتقای کیفیت آموزشی، ارزشیابی مبتنی بر شایستگی است اظهار کرد: در سال 97 ارزشیابی مبتنی بر شایستگی را در شاخه فنی و حرفه‌ای دنبال خواهیم کرد.
وی افزود: دانش‌آموزان از سال 98 بدون شرکت در کنکور می‌توانند وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند که البته برای بعضی رشته‌های پرمتقاضی کنکور برگزار می‌شود.
حسینی‌مقدم بیان کرد: بخشی از دانش‌آموزان که تمایل به شرکت در کنکور سراسری دارند می‌توانند بنا به علایق خود در هر رشته‌ای در کنکور سراسری شرکت کنند.
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال 97 کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود و تمام دانش‌آموزان هنرستانی که از سال گذشته باقی ماندند امسال می‌توانند وارد دانشگاه شوند.
وی به اضافه شدن رشته‌های جدید در فنی و حرفه‌ای اشاره کرد که پس از نیازسنجی این رشته‌ها در سازمان پژوهش، برای سال آینده اعلام خواهد شد.
حسینی‌مقدم در پایان از برگزار شدن جشنواره هنرهای تجسمی در سال 97 در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار