مسابقات شطرنج و پرتاب دارت با معرفی تیم‌های برتر پایان یافت

دسته ها: اخبار

اختتامیه مسابقات شطرنج و پرتاب دارت کارکنان مرد شهرداری های کلانشهرها با اعلام برندگان و رتبه های برتر روز گذشته در خانه شطرنج برگزار گردید.

در این مراسم که با  حضور تیمهای شرکت کننده در مسابقات برگزار شد سید خلف موسوی شهردار اهواز ضمن خیر مقدم به ورزشکاران مهمان که از شهرهای دیگر در این مسابقات شرکت کرده بودند گفت: افتخار داریم که شهر اهواز را برای برگزاری مسابقات انتخاب کردید.

وی در خصوص ورزش شطرنج گفت: بازی و ورزش فکری باعث نبوغ بیشتر افراد می شود که انشاا… این نبوغ در راستای خدمت رسانی به کشور عزیزمان قرار گیرد.

شهردار اهواز در ادامه با بیان اینکه ورزش از سوی دین ما نیز مورد تاکید قرار گرفته گفت: در احادیث پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع)نسبت به ورزش تاکید بسیار شده و از ورزشهای خاصی نیز نام برده شده است.همچنین امام بزرگوار نیز فرمودند من ورزشکاران را دوست دارم. این نشان دهنده اهمیت ورزش است چون جزئی از زندگی است. و عقل سالم در بدن سالم است. اگر بدن انسان سالم نباشدو از طریق ورزش سلامتی اش را بدست نیاورد قطعا عقل سالمی هم وجود نخواهد داشت.

موسوی در ادامه از اینکه ورزشکاران از راههای دور برای شرکت در این مسابقات آمدند تشکر کرد.وی همچنین از هدایت ممبینی و سایر اعضاء محترم شورای شهر اهواز و آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی تشکر و قدردانی نمود.

ممبینی عضو شورای شهر اهواز نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع ورزشکاران رشته دارت و شطرنج گفت: ورزش تنها علمی است که از نظر جسمی و روحی میتواند انسان را به خاستگاه اصلی خود برساند و تنها چیزی که در ورزش مهم است رعایت اخلاق است. به عزیرانی که مقامهای اول تا سوم را کسب کردند تبریک می گویم ولی اینها گذرا هستند و اخلاق ماندنی است. در داستان پوریای ولی هیچ کس از رقیب پوریای ولی که در رقابت کشتی پیروز شد یادی نمی کند ولی نام پوریای ولی پس از سالها در جامعه برسر زبانهاست. این نشان می دهد که اخلاق و جوانمردی همیشه حرف اول را می زند.

این عضو شورای شهر از شهردار و اعضاء شورای شهر به دلیل تصویب برنامه های ورزشی شهر اهواز طی یکسال و اندی که از عمر شورا می گذرد تشکر نمود و گفت: شورای چهارم گامهای بزرگی در این زمینه برداشته است و اعضاء با دید کاملا ورزشی در این شورا حضور دارند.وی در پایان ازمعاونت اموراجتماعی وفرهنگی و مدیریت امور ورزش برای راه اندازی این مسابقات تشکر نمود.

در پایان این مراسم تیمهای اول تا سوم در رشته های شطرنج و دارت معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. در رشته شطرنج به ترتیب تیمهای تهران ، اهواز  و رشت مقامهای اول تا سوم راکسب نمودند و در رشته دارت نیز تیمهای مشهد ، رشت و قم به مقامهای برتر دست یافتند.

شایان ذکر است ، این مسابقات 9و 10 اسفند ماه با حضور تیمهایی از شهرداری های کلانشهرها در خانه شطرنج و خانه جوان به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد. 

اخبار