مساله‌ای به نام حذف کنکور در کشور نداریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به عقیده امانی طهرانی تا زمانی که کد رشته محل‌های پر طرفدار در کشور وجود دارد، حذف کنکور امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه «به وقت ایران»  با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت در زمینه کنکور هر ساله تعدادی پژوهش‌های گسترده برای بهبود نحوه انجام این کار صورت می‌گرفت، بیان کرد: این کار موجب می‌شد تا سازمان سنجش شیوه‌های کار را بهبود ببخشد که این اتفاق نیفتد، اما از سال ١٣٨۶، مجلس به این موضوع ورود کرد و کار خوب پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داد تا مصوبه‌ای پیشرو را به تصویب رساند، اما تا سال ١٣٩٢، این مصوبه توسط دستگاه های مجری اجرا نشد همچنین دستگاه‌های ناظر تا امروز ورودی به این کار نکردند.

او ادامه داد: با این وجود در سال ٩٢ و ٩۴ تغییراتی انجام شد و همه تلاش‌ها بر این است که کار بهتر انجام شود.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه مساله‌ای به عنوان حذف کنکور را تا زمانی که رشته محل‌های پر طرفدار در کشور داریم، میسر نیست، گفت که باید شیوه‌هایی را به کار بگیریم که برای دانش آموزان کم آسیب‌تر باشد.

ملاک برتری در کنکورفعلی تکنیک و سرعت عمل است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: کنکور کنونی که در فاصله ٣ تا ۴ ساعت سرنوشت فرد را تعیین می‌کند فقط مبتنی بر تکنیک و سرعت عمل است و باید تغییراتی در نحوه اجرا داشته باشیم.

او ادامه داد: مصوبات فعلی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی که دنباله کار مجلس است، قصد دارد در نقاطی اصلاحات خوبی را انجام دهد، به عنوان فردی که در این باره مطالعه و در ایران همه ساله روی این موضوع کار کردم؛ معتقدم که چارچوب فعلی که الان پیش می‌رود قابل دفاع است.

به گفته امانی طهرانی در شرایط فعلی به مساله امتحانات نهایی به عنوان ابزاری معتبر اهمیت بیشتری می‌دهیم، سوابق تحصیلی مبتنی بر برنامه درسی جایگاه بیشتری پیدا می‌کند و سرنوشت دانش آموزان به جای آزمونی ٣-۴ ساعته در طول مدت زمان تحصیل سنجیده می‌شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مصوبات مجلس اگر از روز اول جدی گرفته می‌شد و پژوهش‌های کافی داشتیم، وضعیت خیلی بهتری از شرایط فعلی داشتیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار