مشکلات اشتغال بانوان تحصیلکرده با شعار حل نمی شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشکلات اشتغال بانوان تحصیلکرده با شعار حل نمی شود

عضو هیات رییسه فراکسیون زنان مجلس گفت: مجلس می‌تواند در سهل‌تر شدن قوانین در زمینه اشتغال زنان تحصیلکرده کمک کند.

سمیه محمودی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد لزوم توجه به زنان تحصیلکرده در اشتغالزایی گفت: توجه به بحث خانم‌ها باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد، یکی از این زمینه‌هایی که وجود دارد بحث اشتغال و بیمه بانوان و حمایت‌هایی که می‌شوند است که ارتقاء سطح جایگاه زنان و ایجاد خودباوری در بین آنها باید در جامعه ایران وجود داشته باشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: باتوجه به آمار دانشگاه‌ها مشاهده می‌شود که آمار قبولی و فارغ‌التحصیلی در بین خانم‌ها درصد بیشتری از آقایان است و باید به همین نسبت به اشتغال بانوان تحصیلکرده بیشتر توجه شود و مطمئن هستیم که خانم‌ها در بحث اشتغال نیز مانند بقیه کارها در هیچ جا کم نمی‌گذارند و در همه زمینه‌ها یک زن می‌تواند نقش آفرینی کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: چه در سیاست، چه در صنعت و چه کارهای اقتصادی و … باید زمینه ورود برای خانم‌ها وجود داشته باشد تا بتواند در بحث اشتغال وارد شود. اولین کاری که باید انجام شود اینست که زمینه‌هایی را برای اشتغال بانوان فراهم کنیم و البته خیلی زودتر از اینها بایستی نیاز سنجی صورت می‌گرفت و بر اساس نیازسنجی تحصیلی اشتغال ایجاد می‌کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شرایط اشتغالی که برای آقایان وجود دارد باید برای خانم‌ها نیز وجود داشته باشد مثلا در تسهیلات داریم که سرپرست خانوار حتما باید آقا باشد و خانم‌ها شاید محروم باشند اما شاید دانش و علمی که خانمی دارد در این زمینه بتواند بیشتر در این شرایط کمک کننده باشد.

مشکلات اشتغال بانوان تحصیلکرده با شعار حل نمی شود

وی با تاکید بر اینکه نباید در مورد اشتغال زنان شعاری حرفی زده شود گفت: در بحث اشتغال زنان اولین کاری که باید انجام شود این است که باید خود باوری در زنان تقویت شود چه زن خانه‌دار باشد چه زن تحصیلکرده و در ادامه باید راهکار داده شود و در حد حرف زدن یک مسئول مشکلات اشتغال بانوان تحصیلکرده حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس می‌تواند در سهل‌تر شدن قوانین در زمینه اشتغال زنان تحصیلکرده کمک کند؛ اینکه اشتغال خانم‌ها به جایی از نظر قانونی اشکال داشته باشد می‌توانیم آن را مطرح کرده و به آنها کمک کنیم مثلا در بحث تسهیلاتی که در مورد سرپرست خانوار داده می‌شود می‌توانیم نام خانم‌ها را نیز در کنار آقایان قرار دهیم و این تبعیض برداشته شود و قانون‌گذاری کنیم، مجلس به خصوص فراکسیون زنان مجلس می‌تواند از لحاظ قانون‌گذاری و ایجاد زمینه قدم‌هایی را بردارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار