مشکل اشتغال فعالان قرآنی اهواز پیگیری شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشکل اشتغال فعالان قرآنی اهواز پیگیری شود

معاون قرآنی اداره ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با توجه به سهم استان خوزستان در زمینه حضور فعالان قرآنی نیازمند است که مشکل اشتغال فعالان قرآنی مورد پیگیری مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، رضا کیانی امروز در نشست هم‌اندیشی استاندار خوزستان با قاریان و فعالان حوزه علوم قرآنی استان خوزستان با اشاره به این‌که انس به عنوان یکی از ضرورت‌های دینی و فکری استان است، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این نشست به آن پرداخته می‌شود تجلی ارزش‌های قرآنی و معرفی آن به نسل امروزی است.

وی با بیان این‌که نمونه بارز زیبایی معنوی در کلام قرآنی شنیده می‌شود، ادامه داد: در سایه هم‌اندیشی، خرد جمعی و استفاده از تجارب می‌توان از طریق این جلسات تأثیر لازم را در جریان فکری و فرهنگی استان خوزستان به همراه داشت.

مشاور فرهنگی استاندار خوزستان عنوان کرد: حضور سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها در حوزه قرآنی را به فال نیک می‌گیریم و رسانه ملی در نشر و ترویج این مسئله نقش به سزایی دارد.

مشکل اشتغال فعالان قرآنی پیگیری شود

همچنین، سیدکریم حسینی، معاون قرآنی اداره ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان از بیشترین سهم در اعزام قاریان، حافظان و گروه های تواشیح در سطح کشور برخوردار است، گفت: تصویب مبلغی جهت تجهیز فعالیت های قرانی و جلسات مردم نهاد را باید در نظر گرفت اما کسی به فکر این جلسات نیست.

وی با اشاره به حل اشتغال فعالان قرآنی افزود: باید پیگیرمسئله رفع موضوع اشتغال فعالان قرآنی مساله باشیم و امیدواریم که استودیو ویژه قرآنی در استان خوزستان ایجاد شود.

جامعه قرآنی استان خوزستان یک جامعه بین المللی است

در ادامه نشست، محمد جوروند مدیرکا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به این‌که جامعه قرآنی استان خوزستان یک جامعه بین‌المللی است، اظهار داشت: فعالیت فعالان و خادمان قرآنی استان خوزستان نه تنها در آسیا و اروپا حتی در آفریقا مشهود است.

وی با بیان این‌که از طریق کمک و مساعدت‌های مقطعی به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید، ابراز داشت: امید است که کمک‌های مورد نیاز در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نهضت قرآنی شکل گیرد، در بحث سخت افزاری نیز ساخت مجموعه‌های فرهنگی کفایت می‌کند و نیازمند مجموعه قرآنی هستیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به این‌که قاریان و حافظان قرآن مظلوم واقع شده‌اند، افزود: براساس تفاهم‌نامه استاندار خوزستان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه‌ای جهت گردهمایی و تجمع خادمان مختلف قرآنی احداث شود.

وی با اشاره به این‌که فضایی برای فعالیت‌های در استان خوزستان وجود ندارد، ادامه داد: در استان خوزستان و شهرستان الوان نزدیک به 40 حافظ کل قرآن وجود دارد و براساس آخرین آمار نزدیک به 30 نفر در حال حفظ کل هستند.

جوروند با اشاره به اجرای صدها برنامه آموزشی در کل استان خوزستان توسط فعالان و خادمان قرآنی، ادامه داد: صدها محفل قرآنی، 27 نمایشگاه و جشن رمضان برگزار و استقبال پرشور مردم استان خوزستان از این برنامه‌ها ناشی از علاقه‌مندی استان به این مسئله است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه 4 هزار و 745 نفر در حوزه فرهنگی، هنری و آوایی در مسابقات مختلف قرآنی شرکت کردند، عنوان کرد: عمل و عینیت بخشی به تفاهم‌نامه اگر اتفاق بیافتد فضای خوب قرآنی را در استان خوزستان خواهیم داشت.

جوروند اظهار داشت: یک هزار و 100 کانون فرهنگی در استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند که در نوع خود بی‌نظیر است و در جشنواره‌های بزرگ استان و کشوری نظیر مدهامتان حضور دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار